۹ تیر ۱۳۹۶، ۰:۲۸

با هدف تسهیل فرآیند تصویب در مجلس نمایندگان؛

سنای آمریکا اصلاحیه تحریمهای ایران و روسیه را به رأی می‌گذارد

سنای آمریکا اصلاحیه تحریمهای ایران و روسیه را به رأی می‌گذارد

مجلس سنای آمریکا در حال رفع مشکل آیین نامه ای است که تصویب لایحه تحریمهای ایران و روسیه را در مجلس نمایندگان به تأخیر انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، مجلس سنای آمریکا در حال رفع مشکل آیین نامه ای است که تصویب لایحه دوحزبی تحریمهای ایران و روسیه را در مجلس نمایندگان این کشور با تأخیر مواجه ساخته است.

سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی و همتای دموکرات وی سناتور «بن کاردین» روز پنج شنبه اعلام کردند که به منظور رفع مشکل قانونی که برای تصویب بسته تحریمهای روسیه و ایران در مجلس نمایندگان وجود داشت، این بسته تحریمی در مجلس سنا در حال اصلاح است.    

این درحالی است که دموکراتهای مجلس سنا در تلاش هستند تا در بسته تحریمهای سنا علیه ایران و روسیه تغییرات بیشتری اِعمال نشود.

کاردین در مصاحبه ای کوتاه از اجماع نظر میان دموکراتها و جمهوریخواهان سنا برای پیشبرد این لایحه خبر داد و خاطرنشان کرد که هیچگونه تضمینی وجود ندارد که این لایحه در مجلس نمایندگان به تصویب برسد، اما آنها تمام تلاش خود را برای پیشبرد یک لایحه مؤثر به کار خواهند بست.

سناتور کورکر نیز از اظهارنظر در مورد اینکه کاخ سفید قصد دارد از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان بخواهد که لحن تحریمها علیه روسیه را ملایمتر نمایند، خودداری کرد.

گفتنی است که مجلس سنا علاوه بر لایحه تحریمهای جدید خود علیه ایران و روسیه، قانونی را به تصویب رساند که به کنگره اجازه می دهد از تخفیف یا پایان دادن به جریمه ها علیه دولت روسیه توسط دونالد ترامپ ممانعت نماید.

شایان ذکر است که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا قرار است هفته آینده در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آلمان با یکدیگر دیدار کنند. 

کد خبر 4017143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha