۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴

مدیرکل استاندارد استان کردستان:

۵۸۹ مورد باسکول همکف در کردستان توسط استاندارد ثبت شد

۵۸۹ مورد باسکول همکف در کردستان توسط استاندارد ثبت شد

سنندج-مدیرکل استاندارد استان کردستان از ثبت ۵۸۹ باسکول همکف در سطح استان توسط این اداره خبرداد وگفت: از این تعداد ۵۸۰ مورد کنترل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد کردستان،منصور لهونیان با اشاره به اینکه یکی از اهداف کنترل اوزان، کالیبره کردن و اخذ برچسب استاندارد است،گفت: هدف از کالیبراسیون ایجاد نظامی مؤثر به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه‌های آزمون و وسایل اندازه‌گیری و تمامی تجهیزاتی است که عملکرد آنها بر کیفیت فرایند تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: این کار به منظور اطمینان از تطابق اندازه گیری‌های انجام شده با استانداردهای جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: دستگاه های اندازه گیری باید به طور دوره‌ای کالیبره شوند و برای تجهیزات کالیبره شده گواهی کالیبراسیون صادر و ضمیمه دستگاه شود.

 مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: از تعداد ۵۸۹ مورد باسکول همکف در استان ۹۷ باسکول متعلق به شهرستان سنندج است که ۹۴ مورد آن کنترل شده و سه مورد آن کنترل نشده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان سقز ۹۶ مورد باسکول  ثبت شده در استاندارد داریم که ۹۵ مورد آن کنترل شده و یک مورد آن کنترل نشده است.

وی بیان کرد: در شهرستان بیجار نیز ۷۹ مورد باسکول در استاندارد ثبت شده است که ۷۵ مورد آن کنترل شده و چهار مورد آن کنترل نشده است.

لهونیان افزود: در شهرستان مریوان ۷۲ مورد باسکول ثبت شده است که از این تعداد ۷۱ مورد آن کنترل شده و یک مورد هنوز کنترل نشده است.

وی اظهار داشت: در شهرستانهای کامیاران ۵۱ باسکول، دهگلان ۴۶ باسکول، دیواندره ۵۵ باسکول، قروه ۷۲ باسکول و بانه ۲۱ باسکول ثبت شده است که همه آن ها تحت کنترل هستند.

کد خبر 4018949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha