۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی خبر داد:

اهدای لوح تاسیس دبیرخانه تدوین گزارش وضعیت شهرهای جهان به ایران

اهدای لوح تاسیس دبیرخانه تدوین گزارش وضعیت شهرهای جهان به ایران

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل، لوح تاسیس دبیرخانه تدوین گزارش وضعیت شهرهای جهان در سال ۲۰۱۷ را از سوی مجمع جهانی شهرهای اسلامی به ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی عصر دوشنبه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: اجلاس دوسالانه مجمع شهرهای اسلامی سال ۲۰۱۶ در نیویورک برگزار شد و میزبانی آن در سال ۲۰۱۸ به ایران واگذار شده است.

متقابلاً تابلوی ماهور که تصویری از کویر مرکزی ایران (ریگ جن) است از طرف مسعود نصرتی رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی به اریک سولهایم رئیس آژانس یونت تقدیم و این تابلو قرار است در سازمان ملل و در آژانس یونپ نصب شود.

مسعود نصرتی گفت: دبیرخانه اجلاس مجمع جهانی شهرهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، به ایران سپرده شد که از این طریق کشورمان می‌تواند به آخرین اطلاعات و دستاوردهای گزارش جهانی شهرهای اسلامی بیشتر دست یابد.

وی اظهار کرد: این امر ظرفیت بهره‌برداری مستقیم را برای شهرهای ایرانی به وجود می‌آورد و قطعاً در سبک زندگی و شرایطی که وجود دارد، برای ما یک ابتکار عمل بسیار ارزشمند خواهد بود.

شهردار قزوین ادامه داد: کار راه اندازی این دبیرخانه مهر ماه امسال آغاز می‌شود و موضوع اجلاس سال ۲۰۱۸، محیط زیست شهری انتخاب شده است.

وی اظهارکرد: هرسال موضوعی از حوزه شهرها به یک کشور اختصاص داده می‌شود و با جایگاهی که ایران دارد و حمایتی که مجمع جهانی شهرهای اسلامی به عنوان یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل انجام داده، اجلاس ۲۰۱۸ به ایران سپرده شده است.

نصرتی گفت: تمامی کشورهایی که پروتکل‌های سازمان ملل را پذیرفته‌اند در این اجلاس حضور خواهند داشت و قطعاً دستاورد بزرگی برای ایران در راستای دسترسی به آخرین اطلاعات و گزارش‌های جهانی در این حوزه خواهد بود.

کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار، چالش‌ها و راه حل‌های عملی صبح دیروز (دوشنبه) به میزبانی سازمان ملل و سازمان حفاظت محیط زیست با حضور وزیران و نمایندگان ۴۳ کشور جهان در تهران آغاز شد و تا ۱۴ تیرماه ادامه دارد.

کد خبر 4021154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha