۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۹:۰۱

وزیر علوم خبر داد:

اعطای سالانه ۱۵ بورس تحصیلی به دانشجویان ارمنستانی

اعطای سالانه ۱۵ بورس تحصیلی به دانشجویان ارمنستانی

وزیر علوم از آمادگی ایران برای اعطای سالانه ۱۵ بورس تحصیلی در مقاطع مختلف به دانشجویان ارمنستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست مشترک محمد فرهادی و هیات همراه ایرانی و سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر علوم و آموزش کشور ارمنستان در ایروان برگزار شد، راهکارهای توسعه همکاری ها در حوزه های علمی، پژوهشی، فناوری، دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو مورد بررسی قرار گرفت.

محمد فرهادی وزیر علوم در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای اعطای سالانه ۱۵ بورس تحصیلی در مقاطع مختلف به دانشجویان و نیز پنج فرصت مطالعاتی به استادان و پژوهشگران ارمنستانی را اعلام کرد.

تاکید بر گسترش آموزش زبان فارسی در دانشگاه های ارمنستان و ادامه تحصیل دانشجویان علاقه مند به زبان فارسی این کشور در دانشگاه های ایران نیز از دیگر توافق های وزرای علوم ایران و ارمنستان بود.

طرفین همچنین در زمینه همکاری میان پارک های علم و فناوری، تحقیقات دانش بنیان، گسترش روابط علمی، آموزشی و فناوری و اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دو کشور به توافق رسیدند.

وزیران علوم ایران و ارمنستان نیز برنامه تشکیل کمیته مشترک همکاری در این عرصه را تائید کردند تا پیگیری و اجرایی کردن توافق ها را در دستور کار قرار دهد و بر آنها نظارت کند و مقرر شد حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم ریاست طرف ایرانی را در این کمیته مشترک بر عهده داشته باشد.

همچنین در این دیدار تفاهم نامه پنج ساله قابل تمدید برای همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری با هدف افزایش روابط میان نهادهای علمی، دانشگاهی و موسسه های پژوهشی و تقویت روابط میان جوامع علمی و فناوری بین دو کشور امضا شد.

کد خبر 4023152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha