۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۲

به ظن ارتباط با «فتو»؛

حکم بازداشت ۴۳ کارمند نخست وزیری و بانک در ترکیه صادر شد

حکم بازداشت ۴۳ کارمند نخست وزیری و بانک در ترکیه صادر شد

دفتر دادستانی آنکارا حکم بازداشت ۴۳ کارمند نخست وزیری و بانک در ترکیه را به ظن ارتباط با گروه وابسته به فتح الله گولن صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «دِیلی صباح»، دفتر دادستانی آنکارا امروز احکام بازداشت ۴۳ کارمند نهاد نخست وزیری و تعدادی از بانک های این کشور را به ظن استفاده از تلفن های همراه مورد استفاده توسط گروه وابسته به فتح الله گولن معروف به «فتو» (FETÖ) صادر کرد.

در بیانیه صادره توسط دفتر دادستانی آنکارا در این باره آمده است که عملیات بازداشت این افراد از ساعات آغازین امروز صبح آغاز شده است.

بیانیه مذکور در این باره می افزاید که ۶ نفر از این افراد هم اکنون در مناصب اداری خود قرار دارند و ۳۷ مظنون دیگر نیز پیشتر به صورت موقت از کار تعلیق شده بودند.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال گذشته میلادی در ترکیه، آنکارا بارها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه «فتح الله گولن» که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد را مغز متفکر کودتای ماه جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده ؛ اقداماتی که تا کنون نتیجه ای دربر نداشته است.

کد خبر 4027258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha