۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۰:۲۳

آغاز فعالیت مستشاران نظامی آمریکا در پایگاه اصلی داعش در سوریه

آغاز فعالیت مستشاران نظامی آمریکا در پایگاه اصلی داعش در سوریه

مستشاران نظامی آمریکا در شهر رقه که آخرین پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه بشمار می رفت، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد که مستشاران نظامی آمریکا در داخل شهر رقه که آخرین پایگاه اصلی و مهم گروه تروریستی داعش در سوریه بشمار می رفت، در حال فعالیت هستند.

سرهنگ «رایان دیلون» یک سخنگوی ارتش آمریکا اظهار داشت این نیروهای نظامی که بسیاری از آنها نیروهای عملیات ویژه هستند، در نقش «مستشاری، دستیاری و همراهی» جهت حمایت از شبه نظامیان محلی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در حال انجام فعالیت هستند.

این نیروهای نظامی آمریکا در نبرد مستقیم نقش نخواهند داشت، اما در حملات هوایی فراخوانده می شوند و در مقایسه با نیروهای نظامی آمریکا که از ارتش عراق در موصل حمایت می کردند، در فاصله ای نزدیک تر با میدان جنگ به فعالیت می پردازند.

سرهنگ دیلون گفت که «این نیروهای نظامی بیش از نظامیان مستقر در عراق در معرض دید دشمن قرار دارند». وی همچنین گفت که شمار نیروهای نظامی آمریکا در رقه «صدها نفر نیست».

این در حالی است که عملیات برای بازپس گیری شهر رقه سوریه از گروه تروریستی داعش در ماه نوامبر آغاز شد و در روز ششم ژوئن نیروهای دموکراتیک سوریه وارد این شهر شدند.

دیلون همچنین گفت که نیروهای ائتلاف آمریکا شاهد آن بودند که داعش بطور فزاینده ای از پهپادهای تجاری و غیرنظامی مجهز به مواد منفجره استفاده می کند. تروریستهای داعش از تاکتیکی مشابه در موصل استفاده کردند.

شایان ذکر است که آمریکا به رغم اعتراضات شدید مقامات ترکیه بطور فعالانه از شبه نظامیان وابسته به «یگان مدافع خلق» حمایت می کند.

مقامات ترکیه با ادعای وابستگی عمیق ایدئولوژیکی و عملیاتی میان یگانهای مدافع خلق و «پ ک ک»، به دفعات اعلام کرده اند که نمی توان از یک گروه تروریستی برای جنگ با گروه تروریستی دیگر استفاده کرد.

کد خبر 4029621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha