۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۹:۱۳

امام جمعه رفسنجان:

قانون راهکارهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف اجرایی شود

قانون راهکارهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف اجرایی شود

رفسنجان - امام جمعه رفسنجان قانون راهکارهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را قانونی کامل و لازم الاجرا دانست و خواستار اجرای آن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور عصر چهارشنبه در اجتماع بزرگ «صیانت از حریم خانواده» در رفسنجان، اظهار داشت: در ۲۰ و ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد هزاران نفر از مردان و زنان به خاطر تحصن در برابر کشف حجاب رضاخانی و مقابله با مصوبه مجلس آن روز برای بی حجابی و بی بندو باری به شهادت رسیدند و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مردم به اسارت قزاق ها درآمدند که یاد و خاطرشان را گرامی می داریم.

وی افزود: در قرآن کریم حجاب یک واجب الهی شمرده شده است، آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب اشاره دارد که وجوب حجاب و رعایت عفت عمومی در جامعه لازم است.

وی با بیان اینکه باید گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه داشته باشیم، اظهار کرد: خداوند به پیامبر (ص) فرمود «تمام دخترانت و تمام زنان مومنه که به دین مبین اسلام و مبانی شرعی اعتقاد دارند را به پوشیدن با چادرهایی توصیه کن».

تقابل غرب با پدیده ارزشمند حجاب

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه امروز برخی برهنگی را ترویج می‌دهند و فکر می‌کنند آزادی در بی‌حجابی و بی‌بندوباری است، تصریح کرد: این خواسته دنیای متمدن دروغین غرب است که می‌خواهد با ترویج بی‌بندوباری و ابزاری‌کردن زنان در جامعه از آنها بهره‌گیری کند تا معنویت و اخلاق در جامعه نباشد.

رمضانی‌پور ادامه داد: دنیای غرب به طور کامل با پدیده ارزشمند حجاب مقابله کرده و بعضی مجالس آن حجاب را ممنوع و در مدارس و دانشگاه‌هایشان ورود دختران محجبه را ممنوع و از تحصیل محروم کرده اند.

وی با بیان اینکه دیکته‌کردن چیزی از سوی کشورهای غربی بی‌دین و سکولار برای کشورهای مسلمان معنا ندارد، تأکید کرد: خداوند چادر را بهترین پوشش و حفاظ برای یک زن مومن دانسته و در اسلام غیرت برای مردان و حیا برای زنان نهادینه شده است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: امیدواریم مسأله حجاب و عفاف و دفاع از حریم ارزشمند آن به همین یک روز بسنده نشود، بلکه همه روزها منادی و مروج فرهنگ اصیل حجاب و عفاف باشیم تا اینکه حجاب به عنوان یک ضرورت دینی و اسلامی و واجب الهی در جامعه حرف اول را بزند و پاکدامنی و عفت در جامعه به عنوان یک اعتقاد و مبنای اعتقادی قرار گیرد.

مسأله حجاب سیاسی و معمولی نیست

امام جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به اینکه مسأله حجاب یک مسأله سیاسی و معمولی نیست، افزود: جامعه ما جامعه اسلامی است و در رفسنجان بیش از ۹۰ درصد زنان، عفیفه و محجبه و چادری هستند و بیش از پنج درصد از آن ۱۰ درصد نیز اگر از مانتو استفاده می‌کنند پوشش خود را رعایت می‌کنند.

رمضانی پور تأکید کرد: زنان بدحجاب حق ندارند یک جامعه مذهبی و دینی و ارزشی را محدود کنند، آنها اگر آزادی خود را در بدحجابی می دانند، آزادی دیگران را زیر سوال می برند در حالی که آزادی برای زن حجاب و پاکدامنی است.

وی ادامه داد: لازم است همه مسئولان و نیروی انتظامی با هرگونه بدحجابی و بی حجابی مقابله کنند و با کسانی که در خودورهای خود بدحجاب و بی‌حجاب هستند، برخورد و تذکر جدی داده شود چرا که خودرو حریم خصوصی نیست.

رفسنجان به شهر «حجاب کامل» شهره یابد

امام جمعه رفسنجان قانون راهکارهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را قانونی کامل و لازم الاجرا دانست و گفت: این قانون تمام دستگاه‌های کشور را مسئول دانسته و راهکارهای لازم را تببین کرده است.

رمضانی پور تصریح کرد: اگر خواسته باشیم حجاب و عفاف در جامعه مانند گذشته نه‌چندان دور که رضاخان قلدر نتوانست چادر را از سر زنان‌مان بردارد، باشیم امروز هم باید همان تفکر نهادینه شود و این قانون اجرایی شود.

وی افزود: برخی امکانات از جمله شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی که برای به بی‌بندوباری مردم به وجود آمده است نباید حجاب را از سر زنان و دختران ما بردارد.

رمضانی پور یادآور شد: زنان و مردان و پدران و مادران باید حجاب و عفاف را از خانه نهادینه کرده و کودکان خود را از سنین چهار، پنج‌سالگی محجبه تربیت کنند کمااینکه امروز جمع زیادی از دختران و کودکان کم‌سن با حجاب کامل با چادر در این اجتماع بزرگ حضور دارند که از پدران و مادران آنها قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: امیدواریم همان‌طور که قلیان از این شهر برچیده شد و متکدیان در حال جمع‌آوری هستند و رفسنجان به عنوان شهر بدون متکدی به زودی نامگذاری می شود، در موضوع حجاب نیز شهر رفسنجان به عنوان شهر حجاب کامل، شهر قرآن و شهر مومنان و متدینان شهره پیدا کند و این موضوع شدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ «صیانت از حریم خانواده» با راهپیمایی مردم و جمعی از مسئولان شهرستان، از میدان شهدا تا مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.

کد خبر 4029674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha