۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷

رئیس مرکز قرآن و عترت خبر داد؛

آغاز مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی در شیراز

آغاز مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی در شیراز

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: مرحله نهایی جشنواره بیست و دوم قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی از امروز ۲۵ تیر با حضور منتخبان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، دکتر محمدمهدی بحرالعلوم با اشاره به آغاز مرحله کشوری بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: این جشنواره در بخش‌ها و رشته‌های مختلف از روز ۲۵ تا ۲۸ تیرماه به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: در مرحله نهایی جشنواره بیست و دوم قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه های علوم پزشکی تعداد ۲۲۴ منتخب رشته‌های غیرحضوری که به صورت ارسال آثار یا کتبی برگزار شد، جوایز خود را دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این نیز حدود ۶۰۰ شرکت‌کننده در جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت قرآن و تواشیح به صورت حضوری با هم رقابت خواهند کرد که نتایج این بخش روز ۲۸ تیرماه مشخص می‌شود.

بحرالعلوم خاطرنشان کرد: در کنار این تعداد شرکت‌کننده، شاهد حضور مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دبیران کانون‌های قرآنی دانشجویی سراسر کشور خواهیم بود تا به این ترتیب جمع تمامی حاضران در مسابقات در ایام برگزاری جشنواره حدود یک هزار نفر باشد.

وی در مورد مراسم‌ افتتاحیه و اختتامیه یادآور شد: مراسم افتتاحیه این مسابقات از ساعت ۱۸ روز ۲۵ تیرماه آغاز می‌شود. بخشی از جوایز برگزیدگان رشته‌های غیر حضوری در این مراسم اهدا می‌شود. همچنین برای بخش‌های ادبی و هنری نیز یک مراسم اهدای جوایز در روز ۲۶ تیرماه در نظر گرفته‌ایم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره نیز صبح روز ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود، بیان کرد: علاوه بر این در روز ۲۷ تیرماه نیز مراسم انس با قرآن در آستان حضرت شاه‌چراغ (ع) برگزار می‌شود.

بحرالعلوم گفت: مسابقات رشته‌های قرائت و حفظ قرآن و تواشیح نیز بعد از مراسم افتتاحیه و طی روزهای ۲۶ و ۲۷ تیرماه از صبح تا عصر برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنین در خصوص برنامه های جانبی این دوره از جشنواره قرآنی گفت: در این دوره شاهد برپایی کارگاه های آموزشی در حوزه های پژوهشی خواهیم بود. ضمن این که با توجه به این که مسابقات دراستان فارس برگزار می شود و آثار ملی و مذهبی فراوانی در آنجا وجود دارد، برنامه های بازدید از این اماکن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بحرالعلوم یادآور شد: در اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که در روزهای ۲۵ تا ۲۸ تیرماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود مقرر شد از  برخی چهره‌های قرآنی نیز تکریم شود.

کد خبر 4032192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha