۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵

دیدار مسئول بعثه رهبری در عراق با سفیر و رایزن فرهنگی ایران

دیدار مسئول بعثه رهبری در عراق با سفیر و رایزن فرهنگی ایران

مسئول بعثه رهبری در عراق با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در عراق دیدار و بر ضرورت وحدت و همدلی دو کشور، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی، مسئول بعثه رهبری در عراق با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با ایرج مسجدی، سفیر کشورمان دیدار و در مورد آخرین وضع زیارت در عتبات عالیات، گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی در سخنانی، با اشاره به تعامل خوب تولیت‌های عتبات عالیات با بعثه رهبری گفت: امیدواریم با مساعدت همه‌جانبه سفارت ایران در عراق، رسالت بعثه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بهتر از گذشته محقق شود.

مسئول بعثه رهبری در عراق، وحدت و همدلی ملت ایران و عراق را بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: بعثه رهبری رویکرد زائرمحوری برنامه‌های متنوعی برای زائران در سطوح مختلف به ویژه قشر فرهیخته دانشگاهی و به اهل سنت خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد و جلسات توجیهی منظمی برای روحانیون و مداحان دارد.

مسجدی، سفیر کشورمان نیز، در این دیدار بر اهمیت رضایت زائرین و سامان بخشی و مدیریت زائرین آزاد تأکید و ابراز امیدواری کرد، زیارت سامراء رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد و زائران با فراغ بال بهتری بتوانند از فضای معنوی حرم امامین عسکرین استفاده کنند.

همچنین، مسئول بعثه رهبری در عراق با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق دیدار کرد و طرفین در مورد مهمترین مسائل فرهنگی حوزه عتبات عالیات از جمله رفاه بیشتر زائران و فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آنها و مراسم اربعین حسینی تبادل نظر کردند.

ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط بعثه مقام معظم رهبری در عراق، از دیگر محورهای این دیدار بود و از روابط مطلوب دو کشور ایران و عراق بویژه در موضوع زیارت ابراز خرسندی کردند.

حجت‌الاسلام احسانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در کاظمین نیز در این دیدار، همکاری بیشتر سفارت ایران در عراق برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی برای زائران ایرانی را در حرم مطهر امامین جوادین (ع) خواستار شد.

کد خبر 4033050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha