۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲

همایش ملی آمران به معروف و ناهیان از منکر در مشهد برگزار می شود

همایش ملی آمران به معروف و ناهیان از منکر در مشهد برگزار می شود

مشهد- دبیر اجرایی همایش ملی آمران به معروف و ناهیان منکر گفت: این همایش ملی چهارشنبه ۲۸ تیرماه سال جاری در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفایی ظهر دوشنبه در نشست خبری «همایش ملی و پژوهشی مسئله شناسی و پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» اظهار کرد: باوجود تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر، اما متاسفانه این فرهنگ در جامعه ما مفغول مانده است.

وی افزود: مسئله شناسی حوزه امر به معروف و نهی از منکر، حل مسائل قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر، شناسایی راهکارهای تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به مطالبه عمومی، تبیین و ارتقا جایگاه آمران معروف و ناهیان از منکر و دلایل شرعی حمایت از آنان از جمله اهداف برگزاری این همایش دینی و ملی است.

دبیر اجرایی این همایش ملی علمی و پژوهشی عنوان کرد: تاکنون ۲۴۰ مقاله علمی توسط دبیرخانه همایش پذیرفته شده است که از این تعداد هشت مقالبه به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند که در روز همایش تقدیر و تجلیل می شوند.

صفایی اضافه کرد: همایش ملی علمی و پژوهشی آمران به معروف و ناهیان منکر روز چهارشنبه ۲۸ تیر با سخنرانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سبحانی از مراجع قم و آیت الله مصباح یزدی در مشهد برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی این همایش ملی علمی و پژوهشی از رونمایی کتاب مقالات همایش ملی علمی و پژوهشی مسئله شناسی و پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد و افزود: تمام مقالات پذیرفته شده در دو جلد کتاب چکیده و مجموعه مقالات به چاپ رسیده است.

وی در پایان به شهدای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: پنج شهید امر به معروف و نهی از منکر در مشهد داریم که مستند زندگینامه روایی و نحوه شهادت آنان در حال تهیه است.

کد خبر 4033538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha