۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۹

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد:

حجاج ایرانی امسال نیز چون گذشته الگوی سایر حجاج باشند

حجاج ایرانی امسال نیز چون گذشته الگوی سایر حجاج باشند

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: در شرایط سیاسی امروز که رفتار ایرانیان برای مردم دیگر کشورها و رسانه ها مهم است، باید حجاج ایرانی چون گذشته الگو و نمونه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه  دراستان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز چهارشنبه دیدار صمیمی با کارگزاران حج تمتع سال ۹۶ به مناسبت هفته حج تمتع و در محل بیت امام جمعه کرمانشاه داشتند.

آیت الله مصطفی علما در این دیدار خطاب به کارگزاران و مدیران حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: انشاالله در این سفر الهی، روحانی و معنوی همگی به سلامت بروید و سلامت برگردید.

وی با اشاره به لذت خدمت به حجاج افزود:  خوشا به حالتان که در خدمت زائران خداوند هستید این بسیار لذت بخش است، این سفر سخت است وچون با انواع و اقسام سلیقه ها سر و کار دارید صبر بسیار می خواهد واجر بسیار دارد، باید شکرگذار خداوند باشید که این نعمت را به سراغ شما آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به احادیث فرمودند: این سفر نورانیت فوق‌العاده دارد، روایت داریم هر کس به زیارت خانه خدا برود و به زیارت رسول خدا(ص) نرود جفا کرده است، این خیلی مهم است که شما به زیارت هردو می روید.

وی  در ادامه سخنانش افزود: روایت است که حجاج وقتی برمی گردند، با گرد لباسی که از مکه آورده اند به زیارت و روبوسی آنها بروید، این موضوع جنبه تربیتی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  با اشاره به سفر ۳۳ روزه حجاج ابراز داشت: ۳۳ روز انسان در این فضای معنوی قرار دارد، چقدر می تواند ذخیره کند و در خودش تأثیر گذار باشد.

وی تاکید کرد: در این مدت آداب معاشرت، هم اتاقی، از نظر سیاسی، لباس پوشیدن، خرید در بازار، رفتار با سایر حجاج و... به نحوی رفتار کنید، که آتو دست دشمن ندهید و مانند سالهای گذشته که کشور ایران، ترکیه ومصر نمونه بودند در جهان بدرخشید. شما به عنوان نماینده کشور به این سفر می روید و بسیار مهم است که در این ایام ظاهر خود را در تمام مراحل حفظ کنید، یکی از مسائلی که در اسلام به آن بسیار تاکید شده است مدارا کردن با مردم است.

آیت الله علما در ادامه سخنانش با اشاره به احادیث امیرالمومنین(ع) علم را مهم و دو گونه علم در مدرسه و دانشگاه و علم تجربی عنوان کرد و گفت: علم تجربی را بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از رئیس کاروانهای زیارتی خواستند با حوصله فوقالعاده به امورات کاروان رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از حجاج  ایرانی در سفر حج به مانند سفیر و نماینده ایران حضور دارند و از گذشته  ایرانیان در سفرحج  الگو و نمونه بوده اند و این روش باید همیشه ادامه داشته باشد خصوصا در شرایط  سیاسی امروز که  رفتار ایرانیان برای مردم دیگر کشورها و رسانه ها  زیر نظر و مهم محسوب می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: سفر حج سفری بسیار پر خیر و برکت و معنوی است که هر لحظه حضور حاجیان در سفر  ثواب و ریزش گناهان را برای او بهمراه دارد و قطعاً کسانی که به حجاج در این سفر خدمت می کنند اجر بزرگی خواهند داشت.

کد خبر 4041932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha