۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۴۹

سخنگوی شورای خارگ:

وضعیت تردد در خارگ سازماندهی می شود

وضعیت تردد در خارگ سازماندهی می شود

بوشهر- سخنگوی شورای خارگ گفت: نباید برای وجود مشکلات دنبال مقصر کشت بلکه باید راه حل و ساماندهی برای مشکلات مردم خارگ به ویژه وضعت تردد مردم این جزیره صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باقری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با فعالین اجتماعی با اعضای شورای شهر جزیره خارگ اظهار داشت: در روزهای اخیر در حوزه تردد جزیره خارگ دغدغه هایی وجود داشت که جلساتی با استانداری ، فرمانداری و بخشداری ویژه خارگ برگزار و موارد و مشکلات بصورت مکتوب منعکس شد.

وی افزود: چالشهای فراوانی در سالهای گذشته در حوزه تردد برای اهالی شریف این منطقه وجود داشته و علی رغم مکاتبات فراوان صورت گرفته یکم مرداد سال جاری شرکت کشتیرانی والفجر فعالیت خود بعد از اتمام قرارداد خود با شرکت پایانه های نفتی ایران به حالت تعلیق در امد  که باعث سردرگمی های فراوان برای اهالی خارگ شده بود.

ریس شورای شهر خارگ تصریح کرد : متاسفانه در روزهای اخیر شناور رویای جنوب که مسیر بوشهر و بصورت جایگزین در حال تردد بود با مشکلات فراوانی درگیر شد از جمله نقص فنی در طول مسیر که باعث نگرانی تمامی اهالی شده بود و باید بعنوان یک مسئول راهکاری برای موضوع تردد در نظر گرفته شود.

سخنگو شورای شهر خارگ با اشاره به پنج میلیارد اختصاص یافته از سوی نفت جهت خرید شناور برای اهالی شریف خارگ گفت : مقرر بود طبق دستور استاندار بوشهر ملاک عمل خرید شناور تصمیم شورای شهر ، شهردار و معتمدین خارگ باشد ، که نهایت بدون هماهنگی با شورا پول به شرکتی دیگر واگذار شد.

وی در ادامه گفت: نباید به دنبال مقصر باشیم و باید بدون هیچگونه چشم داشتی مشکلات اهالی خارگ را حل کنیم ، دوست داریم در دوره جدید شورا وضعیت تردد را ساماندهی کنیم.

وطن دوست عضو جدید شورای شهر خارگ در این جلسه اظهار داشت : سالیان متوالی است که اهالی شریف خارگ درگیر مشکل ترددهای دریایی می باشد و باید مدیران ارشد استانی ورود ویژه ای به مقوله ایاب ذهاب جزیره خارگ داشته باشند ، اسکله پشتیبان جزیره خارگ یکی از نیازهای اساسی می باشد که متاسفانه بخش خصوصی در حوزه دریایی جزیره خارگ فاقد زیر ساخت های اساسی است.

وی افزود : در شورای پنجم امیدوارم مسئولان استانی را قانع کنیم برای آماده سازی اسکله پشتیبان  و آماده سازی زیر ساخت های دریایی در شهرهای بوشهر و گناوه مهیا شود .

شیخ زاده عضو شورای شهر خارگ در ادامه گفت : جلسات متعددی در سطح استان برای حل مشکل تردد اهالی شریف خارگ برگزار شد که متاسفانه برخی در نظر داشتند که شرکت والفجر را چرخه ایاب ذهاب خارگ حذف کنند .

وی افزود : انچه در مورد خرید شناور مدنظر اهالی شریف خارگ و اعضای شورای شهر بود به انجام نرسید، یکی از نکات اساسی برای حضور بخش خصوصی می باشد بحث اماده سازی زیر ساخت های دریایی بود که متاسفانه بلافاصله کشتی خریداری شد ، شناوری که در خور اهالی شریف خارگ نیست . خرید بلیط این شناور در گرما بوشهر در حالت اسفناکی در حال انجام است، باید مسولان استانی ورود موثر در بحث ایاب ذهاب جزیره خارگ داشته باشند .

ندیم زاده از فعالین اجتماعی جزیره خارگ در این جلسه اظهار داشت : شورا ایا در این چهار سال توانست یک برنامه را ترسیم کنید که مشکلات کوچک یا بزرگ خارگ را حل کنید ؟ مشکلات خارگ کوچک هم اکنون از یک کشور بزرگ بیشتر است ، آیا برنامه ای جامع برای رفع این مشکلات دارید ، شهروند خارگ نباید هر سال یکبار نگران رفتن شناور یا کشتی باشند.

وی افزود : برنامه ای جامع برای حل مشکلات خارگ نیاز اساسی این جزیره است ، اختلاف افتادن بین مشکلات خارگ تاثیر مستقیم بر زندگی اهالی این منطقه دارد.

کمالی با اشاره به اینکه اسکله های مسافربری وظایف اداره بنادر و دریانوردی می باشد افزود: چرا شورای شهر در ارتباط با خرید امتیاز این شناور ورود نکرد.

دشتی از فعالین اجتماعی خارگ گفت: باید تعهداتی از مالکین شناور اروس مهیار اخذ شود که اهالی شریف این منطقه بدون دغدغه فعالیت داشته باشند.

وی افزود : کشتیرانی ولافجر هشت باید تقویت شود و توانایی آن را افزایش دهیم تا هم خدمات بهتری ارایه دهد و هم کشتری دیکه ای در مسیر قرار بدهد

جوکار در جلسه هم اندیشی اعضا شورای شهر با فعالین اجتماعی خارگ گفت: باید شناورهای متردد در جزیره خارگ از نیروی کار دریایی این شناورها از بومیان جزیره تامین شود.

علی پور از اعضای جدید شورای شهر خارگ اظهار داشت: باید جلسات هم اندیشی بصورت مدون و برنامه ریزی برگزار شود.

وی افزود : خیلی از مسولین که در خارگ زندگی می کنند با وسیله ایاب ذهاب دریایی تردد نمی کنند و در سه روز اخیر جزیره با بحران تردد مواجه بوده است.

علی پور تصریح کرد: از تصمیمات احساسی باید دوری کنیم ، هزینه ورود مجدد والفجر باید مطابق درامد یک کارگر یا قشر ضعیف داشته باشد.باید از ذهن و خلاقیت فعالین اجتماعی استفاده شود.

رییس شورای شهر خارگ در پایان این جلسه اظهار داشت: شورای یک جایگاه حقوقی و مشورتی است ،بنای دوره جدید شورای پنجم خارگ نشست های هم اندیشی متعدد است.

وی افزود : مشکلات جزیره خارگ قابل حل هستند و با همراهی و همفکر فعالین اجتماعی در این راه موفق خواهیم شد ، نرخ تردد دریایی در جزیره خارگ باید به ثبات و قیمت واقعی برسد ، انشالله در این دوره شورا کشتی ٢٢ بهمن تعیین تکلیف خواهد شد .

باقری تصریح کرد: از تردد شناور رویای جنوب با همکاری صورت گرفته توسط بخشداری و اداره بندرو دریانوری خارگ تا زمان تامین امنیت دریانوری جلوگیری خواهد شد ، با راه اندازی سازمان حمل و نقل دریایی شهرداری مشکلات ترددی خارگ ساماندهی خواهد شد، بر حقوق مردم مطمنا شورا هیچ معامله ای نخواهیم نکرد.

کد خبر 4042949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha