۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶

با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران؛

خانه عروسک با محوریت اقوام ایرانی افتتاح شد

خانه عروسک با محوریت اقوام ایرانی افتتاح شد

با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران خانه عروسک با محوریت اقوام ایرانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاح خانه موزه عروسک گفت: مجموعه موزه عروسک ها که در برگیرنده عروسک هایی با پوشش اقوام و سنن مختلف کشور است با همکاری حوزه اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ بخش خصوصی برپا شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود: این مکان در سال های گذشته در فضاهای دیگر و به صورت موقت دایر بود اما اکنون با ورود معاونت اجتماعی و همکاری بخش خصوصی خانه عروسک با محوریت اقوام ایرانی به صورت ثابت افتتاح شده است.

وی گفت: هر کدام از استان های ما دارای پوشش های محلی خاص و منحصربه فردی هستند. از سوی دیگر زبان هنر گویای رفتار، سنن و فرهنگ اقوام مختلف است. ما در قالب این خانه موزه می توانیم به سنن، پوشش و آداب اقوام مختلف ایران پی ببریم.

عبداللهی ادامه داد: این خانه می تواند در حوزه آموزش نیز به ویژه برای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت باشد و بچه ها را به صورت ملموس و مستقیم با آداب، فرهنگ و سنت های مختلف آشنا سازد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خاتمه گفت: شهرداری همیشه همکاری خوبی با بخش خصوصی و حوزه های مرتبط با فرهنگ و هنر داشته است. مطمئنا خانه عروسک در آینده نزدیک گام های رو به جلویی برخواهد داشت و تکمیل تر از چیزی خواهد شد که اکنون شاهد آن هستیم.

کد خبر 4047524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha