۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۳۸

در رونمایی از شش کتاب حوزه ارتباطات مطرح شد؛

مخاطب قطره قطره جذب می شود اما مثل رودخانه از دست می رود

مخاطب قطره قطره جذب می شود اما مثل رودخانه از دست می رود

شهرام گیل آبادی در رونمایی از ۶ کتاب حوزه ارتباطات از جمله ترجمه خودش ازکتاب «جهان شبکه ای، شبکه جهانی» گفت: رسانه ها درایران مخاطبان را قطره قطره جذب اما مثل رودخانه آنها را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب جدید در حوزه ارتباطات که به همت انتشارات «سیمای شرق» منتشر شده اند، عصر امروز سه شنبه ۱۰ مرداد با حضور مولفین و مترجمین این آثار در محل نگارستان شهر در تهران برگزار شد.

در این برنامه از شش کتاب «مخاطب پنداری در ایران معاصر» نوشته امیرعبدالرضا سپنجی، «شبکه های اجتماعی مجازی؛ فرصت ها و تهدیدها» نوشته حمیدرضا ضیایی پور و طاهره قاعدی، «جهان شبکه ای، شبکه جهانی» نوشته ورلری مکی و تری تامسون با ترجمه شهرام گیل آبادی و سیدرحیم تیموری، «چالش های گفتمانی ظریف؛ تحلیل گفتمانی صفحه فیسبوک دکتر محمد جواد ظریف» نوشته علیرضا دباغ، «روزنامه نگاری اینترنتی» نوشته داوود آقارفیعی و «بکارگیری رسانه های اجتماعی و جمعی و روابط عمومی حرفه ای» نوشته نصیبه (سوران) رستگارپور با حضور مولفین و مترجمین این آثار رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این کتابها و پس از سخنان  امیر لعلی کارشناس حوزه رسانه و از مسئولان انتشارات سیمای شرق، امیرعباس تقی پور مدیرمسئول این انتشارات با تاکید بر لزوم تدوین متون مفهومی در حوزه علم ارتباطات اجتماعی از انتشارت ۷۰ عنوان کتاب در این حوزه توسط انتشارات متبوعش در ۱۰ سال فعالیت آن خبر داد و گفت: ما اگر به دنبال توسعه همه جانبه در کشور هستیم باید بدانیم که ارتباطات مسیری است که سریع تر ما را به هدف می رساند.

وی با ابراز تاسف از افت تیراژ کتاب در ایران و رسیدن آن از ۵ هزار نسخه در ۱۵ سال قبل به حدود ۳۰۰ نسخه در مقطع کنونی بر لزوم تبدیل تهدیدات فضای مجازی به فرصت در این حوزه تاکید کرد.

همچنین شهرام گیل آبادی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران و مترجم یکی از آثاری که امروز از آن رونمایی شد انقطاعی را که میان پژوهشگران و فعالان حوزه ارتباطات در فضای آکادمیک و عرضه عمل بوجود آمده است مورد توجه قرار داد و با اشاره به موضوعاتی که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: امروز مفهوم مخاطب به طور کامل متحول شده است و مخاطب امروز خودش حکم رسانه را دارد در حالی که ما به این مسئله بی توجه بوده ایم.

این کارشناس حوزه رسانه با بیان اینکه شاید جذب مخاطب سخت ترین کار دنیا باشد، افزود:  متاسفانه رسانه ها در ایران مخاطبان را قطره قطره جذب می کنند و اما به ناگهان مانند یک رودخانه آنها را از دست می دهند.

در این برنامه همچنین سایر مولفین و مترجمین شش کتاب مورد اشاره با سخنان کوتاهی به معرفی این آثار پرداختند.

کد خبر 4047782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha