۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸

ادامه عملیات تغییر وضعیت پل خیابان کریمخان

ادامه عملیات تغییر وضعیت پل خیابان کریمخان

عملیات تقویت فونداسیون و کوله‌های بتنی طرفین پل کریمخان، تا پایان مردادماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، ضمن اعلام پیشرفت ۱۵ درصدی پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی، از اتمام عملیات حفاری و بتن ریزی ۸۰ حلقه شمع از ۱۲۰ حلقه شمع موردنیاز برای تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل خبر داد و گفت: بلافاصله پس از به سرانجام رسیدن اقدامات فوق، تلاش برای احداث سرشمع ها و اتصال آنها به عرشه پل آغاز می شود تا پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان، طبق برنامه زمان بندی در مهرماه امسال وارد مرحله تخریب عرشه فلزی و احداث عرشه بتنی شود.

وی با بیان آنکه هماهنگی با کمیته معابر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با هدف تهیه و تصویب طرح انحراف و انسداد ترافیکی در حال انجام است، از شروع اقدامات لازم به منظور تقویت شاه تیرها، تیرهای اصلی و فرعی و اتصالات فلزی پل کریمخان خبر داد و ابراز امیدواری کرد مجموعه این فعالیت ها، تا پایان شهریورماه امسال به اتمام برسد.

پل کریمخان یکی از ۷ پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها و فرسایش درزهای طولی و عرضی، قرار است به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شود. راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود ۱۰ سانتیمتر به جای عرشه فلزی می باشد. مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل در برابر نیروهای حاصل از زمین لرزه، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4048748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha