خبرنگار مهر گزارش داد؛

راوندوزی: ۱۵۰۰۰ قطعه شی باستانی عراق به غارت رفت

راوندوزی:  ۱۵۰۰۰ قطعه شی باستانی عراق به غارت رفت

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق در دیدار هیات رسانه ای ایران ضمن تاکید بر مشترکات فرهنگی و تمدنی ایران و عراق به غارت هزاران قطعه شی باستانی این کشور پس از سقوط رژیم صدام اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران متشکل از جمعی از مدیران رسانه ای که به سرپرستی علی معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به بغداد سفر کرده است، با فریاد راوندوزی وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق دیدار کرد.

در این دیدار فریاد راوندوزی به پیوندهای فرهنگی عمیق و ریشه دار میان دو کشور پرداخت و آن را عاملی اساسی برای همدلی و تحکیم روابط میان دانست.

وی افزود: ایران و عراق مشترکات فرهنگی و تمدنی بسیاری دارند و علاوه بر آن مرزهای مشترک دارند و همسایه هستند.

وزیر عراقی به گامهای بزرگ در زمینه های هنری و فرهنگی از طریق پروتکل ها و معاهدات دوجانبه اشاره کرد.

راوندوزی درباره روابط گردشگری گفت: گردشگری دینی میان ایران و عراق و نزدیک به ۳ میلیون و نیم ایرانی و هزاران عراقی سبب شد که روادید را به منظور تسهیل سفر شهروندان دو کشور لغو کنیم.

وی بر اهمیت همکاری رسانه های برای شناسایی پتانسیلهای موجود در افکار عمومی و تشویق آنها در استفاده از فرصتهای موجود برای همکاری تاکید کرد.

در زمینه آثار باستانی و تاریخی نیز وزیر عراقی گفت: ۱۵ هزار قطعه شی باستانی به دنبال سقوط رژیم صدام به غارت رفت و بخش بزرگی از میراث باستانی عراق در جریان اشغال موصل از بین رفت.

از سوی دیگر علی معزی به نمایندگی از هیئت رسانه ای ایرانی از همگرایی مسئولان عراقی برای تحکیم روابط میان دو کشور تشکر کرد و به حمایت رسانه های ایرانی در کنار برادران عراقی در زمان اشغال داعش برای برملا کردن تروریسم و افکار تکفیری انحرافی اشاره کرد.

کد خبر 4048881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha