۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۰

مک مستر: حمایت پاکستان از طالبان دیگر قابل تحمل نیست

مک مستر: حمایت پاکستان از طالبان دیگر قابل تحمل نیست

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا از پاکستان خواست تا از حمایت گروه های تروریستی به ویژه طالبان دست بردارد و در این زمینه تغییر سیاست دهد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق،  ژنرال «هربرت مک‌ مستر» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرد که دولت پاکستان باید سیاست خود در خصوص گروه های تروریستی را تغییر دهد؛ چرا که حمایت این کشور از طالبان دیگر قابل تحمل نیست.

وی برخورد اسلام آباد در مبارزه با تروریسم را طی سالهای گذشته گزینشی خواند و افزود: آمریکا خواهان تغییر در رفتار پاکستان به ویژه در بخش حمایت از طالبان است.

به گفته مستر، پاکستان تلفات سنگینی در مبارزه با تروریست ها محتمل شده، اما برخوردشان در این زمینه گزینشی بوده است.

این اظهارات مستر درحالی مطرح می شود که پیش از این، شماری از سناتوران آمریکایی، پاکستان را متهم به حمایت از تروریست ها به ویژه شبکه القاعده کرده بودند.

افزون بر این مقامات دولتی افغانستان نیز همواره پاکستان را متهم به حمایت از گروه تروریستی علیه این کشور کرده اند، اما مقامات اسلام‌آباد آن را رد می‌کنند.

روابط کابل و اسلام آباد، طی ماه‌های اخیر بیش از پیش پرتنش شده و آمریکا هم اعلام کرده است که در استراتژی جدیدش در قبال افغانستان، پاکستان نیز شامل می‌شود.

بااین حال، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که هرچند دولت ترامپ هنوز استراتژی جامع واشنگتن درباره افغانستان را اعلام نکرده، اما درباره رویکرد نظامی تصمیم‌هایی گرفته است.

انتظار می‌رود که دولت ترامپ در استراتژی جدید خود در قبال افغانستان، بین ۳ تا ۵ هزار نظامی جدید را به ۸۴۰۰ نیرویی که اکنون در افغانستان مستقر هستند، اضافه کند.

کد خبر 4051006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha