۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۶

امام جمعه یزد:

موضوع آب در یزد باید به صورت تخصصی دنبال شود

موضوع آب در یزد باید به صورت تخصصی دنبال شود

یزد ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: موضوع آب باید در یزد به صورت تخصصی دنبال شود و در این زمینه نباید به سخنرانی‌ها و شعارها اکتفا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با مشاور وزیر نیرو با اشاره به اینکه استان یزد از استان‌های دارای مشکل و بحران در زمینه آب است، اظهار داشت: وضعیت کم آبی در استان یزد در شرایط نگران‌ کننده‌ای قرار گرفته و امروز شاهد مشکلات متعددی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه کولرهای آبی بخش قابل توجهی از مصرف آب یزد را به خود اختصاص داده‌ و میزان مصرف را در فصل تابستان دو برابر می‌کنند، بیان کرد: به منظور کاهش مصرف در وسایل سرمایشی، تعدادی از کولرهای آبی به گازی تبدیل شده‌اند که کاهش مصرف آب را به دنبال داشته ولی در مقابل فشار زیادی به شبکه برق وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: با توجه به این مسائل، مدیریت مصرف آب و برق در استان یزد سختی فراوانی دارد و اقدامات گسترده‌ای در این حوزه باید صورت پذیرد.

ناصری افزود: با وجود همه این سختی‌ها، تاکنون مشکلی در زمینه قطع آب و خاموشی برق نداشتیم و مدیریت خوبی که در استان یزد صورت پذیرفته، سبب شده کمترین مشکل در استان یزد به وجود آید.

امام جمعه یزد گفت: در ارتباط با مصرف بالای آب صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود و مطالب متعددی هم نوشته می‌شود اما این موضوع تاکنون به صورت تخصصی مورد بررسی قرار نگرفته و به همین دلیل نیز تاکنون نتوانستیم میزان مصرف آب را به درستی کاهش داده و آن را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بسیاری موارد سرانه مصرف در ایران بالاتر از حد استاندارد است، تصریح کرد: یکی از این موارد بحث استفاده از مواد آرایشی است که متاسفانه ایران در رتبه‌های اول از میزان مصرف مواد آرایشی قرار گرفته است.

ناصری یادآور شد: لازم است نسبت به رسیدن میزان مصرف در جامعه اقدامات لازم از جمله فرهنگ‌سازی و آموزش انجام شود و این برنامه‌ها خانه به خانه و محله به محله اجرا شود تا به الگوی صحیح مصرف برسیم.

کد خبر 4051821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha