۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۳۰

همایش جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل برگزار می‌شود

همایش جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل برگزار می‌شود

قم - همایش جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل به همت موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی در ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پژوهش موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی گفت: ظرفیت گسترده جامعه المصطفی العالمیه و حضور در میان ملل گوناگون، بستر مناسبی برای تعاملات دینی- فرهنگی فراهم نموده است.

محمد قربانپور دلاور گفت: با توجه به مأموریت و رسالت «موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی» پیرامون شناخت فرهنگ‌ها، معاونت پژوهش این موسسه، «جریان‌شناسی فرهنگ ملل» را از اولویت‌های برنامه‌ای میان مدت قرار داده و بخشی از توان پژوهشی خود را مصروف این مهم نموده است و تلاش دارد با بستر سازی جریان‌شناسی فرهنگی - دینی، تصویر روشنی از وضعیت فرهنگی ملت‌ها ارائه دهد و در تعاملات دینی - فرهنگی، زمینه فعالیت‌های دینی و فرهنگی اصیل اسلامی را مهیا نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: انتظار می‌رود محققان برجسته بین المللی در مراکز گوناگون فرهنگی و علمی داخل و خارج کشور، بتوانند در این همایش با ارائه مقالات و بیان نکته نظرات خود، حضور موثر علمی داشته باشند.

دبیر اولین همایش جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل، در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی با برگزاری این کنفرانس علمی، اهدافی همچون: تبیین، ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی، تبیین آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در دنیای معاصر در زمینه فرهنگ ملل، شناخت دقیق جریانهای فرهنگی و دینی در عرصه بین الملل، باز تعریف فرهنگ و اندیشه دینی بر اساس اقتضائات معاصر، دستیابی الگوی صحیح تعامل و رفتار فرهنگی و دینی در عرصه بین الملل، معرفی شیوه‌های تبلیغی و آموزشی جدید در فعالیتهای دینی - فرهنگی در عرصه بین الملل را دنبال می‌نماید.

قربانپور با اشاره به ویژگی همایش تصریح کرد: بهره گیری از تجربیات نخبگان و صاحب نظران کشورهای مختلف و مراکز همسو، برگزاری پیش نشست‌های علمی و تخصصی جهت شناخت جریان‌های فرهنگی و دینی در برخی مناطق مهم بین المللی به زبانهای گوناگون، استفاده ازظرفیتهای بین المللی طلاب جامعه المصطفی در کشورهای مختلف، فراخوان و ارائه و ارزیابی مقالات به ۱۴ زبان و نمایه همایش و مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، از ویژگی‌های بارز همایش علمی و پژوهشی جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل می‌باشد.

وی با بیان نهادهای همکار در این همایش ابراز داشت: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه پیام نور، پژوهشگاه بین المللی المصطفی، مجتمع عالی امام خمینی، مدرسه عالی بنت الهدی، کالج اسلامی اندونزی، جامعه المرتضی، مرکز تبلیغ مبلغ آمریکای لاتین، موسسه میراث مشترک ایرانیان و شبه قاره هند، و دیگر مراکز علمی از نهادهای همکار در برگزاری این همایش می‌باشند.

معاون پژوهش موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی با اشاره به مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش خاطرنشان ساخت: مهلت ارسال چکیده مقالات؛ ۳۰ مهرماه و مهلت نهایی ارسال مقالات؛ ۳۰ آذر ماه و زمان برگزاری همایش؛ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۶ می‌باشد.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت همایش http://hamayesh.miu.ac.ir/culturalstructure/fa/ مراجعه نمایند.

کد خبر 4054863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha