۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۰۹

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران:

آمریکا به بی عملی در برابر ایران گرفتار شده است

آمریکا به بی عملی در برابر ایران گرفتار شده است

کرمان - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در برابر ایران در میدان هیچ اقدامی نمی تواند انجام دهد و به بی عملی گرفتار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ حسین سلامی پنجشنبه شب در نخستین یادواره شهدای اطلاعات جنوبی کشور گفت: شهدا نزد خداوند روزی خوار و جاودانند و این زیباترین، گرانبهاترین و ارزنده ترین موقعیتی است که انسان مومن می تواند به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه شهدا اسناد زنده حقانیت اسلام و انقلاب ما هستند، به حضور پیکر مطهر سه شهید گمنانم در این یادواره اشاره کرد و افزود: استخوان هایی که در این تابوت ها امروز به عنوان حجت های بالغه الهی در مقابل چشمان ما در این محفل حضور دارند استوانه های مستحکم هویت دینی و اسلامی ما هستند.

سردار سلامی عنوان کرد: اگر امروز در این دریای مواج آتش و این عالم ملتهب و در میان امواج خروشان دشمنانی که از ریز و درشت، دور و نزدیک صف کشیده اند تا امنیت کشور، استقلال ملت، شخصیت، اعتبار و منزلت کشور، شرافت و کرامت و بزرگی و شکوه این ملت را مورد آسیب و تهدید قرار دهند اما نمی توانند به تاریخ و جغرافیای این کشور نفوذ کنند ناشی از فداکاری شهدا است.

سردار سلامی گفت: سخن گفتن از فداکاری ها و خطرها و فضیلت ها کار آسانی است اما پذیرش خطر، فدا شدن، جان باختن برای عزت یافتن یک ملت، یاری کردن دین خدا در برابر کفار، کشیدن شمشیر از نیام و ستبر کردن سینه در برابر دشمن کار آسانی نیست و ایمانی ژرف، دلی دریایی، روحی آسمانی و شجاعتی وصف ناپذیر و بی انتها می خواهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: آسان نیست که «حسین‌علی عالی» یک جوان ۱۹ ساله به این مرتبه از معرفت، شجاعت، ایثار و گذشت برسد که بتواند با چشمان خویش ملکوت آسمان و زمین را مانند ابراهیم ببیند و اینگونه از پیکر خود برای عبور دادن مردان مجاهد مومن یک گذرگاه بسازد.

وی گفت: شهدای اطلاعات جزو هوشمندترین، شجاع ترین، با معرفت ترین و مقاوم ترین عناصر در میان رزمندگان ما بودند. طی کردن میادین مین، عبور از خط دشمن و انداختن نگاه به عمق سپاه دشمن آن هم در تنهایی بسیار دشوار است.

سردار سلامی بیان کرد: گاهی یک گردان ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفری حرکت می کند که افراد این گردان شجاعت یکدیگر را تقویت کرده و احساس غلبه بر دشمن در ذهن و دل ایجاد می کنند در چنین شرایطی کار آسان تر است.

شهدا هویت جدیدی برای ملت ایران نوشتند

وی ادامه داد: برای زدن به قلب دشمن حضور در یک گردان آسان تر است تا اینکه دو یا سه عنصر اطلاعاتی در میان دریای متلاطم آتش دشمن کیلومترها حرکت کنند و نتوانند واکنشی نشان دهند تا شناخته نشوند.

سردار سلامی عنوان کرد: اگر عناصر اطلاعاتی در هنگام نفوذ به قلب دشمن شهید شدند جنازه هایشان می ماند و در صورت مجروح و اسیر شدن چقدر حفظ اسرار سخت است؛ این نشان دهنده اوج عظمت برادرانی است که در بخش اطلاعات جنگ به شهادت رسیدند یا اسیر و مجروح شدند یا سالم برگشتند و امروز در جمع ما هستند.

وی حضور در جمع مردان آسمانی را افتخاری بزرگ دانست و گفت: به نشانه احترام و تواضع خاک کف پای پدران و مادران و بازماندگان شهدا را برا تبرک به چشمانمان می کشیم چرا که شهدا به آرزوهای خود رسیدند اما خانواده های آنها آرزوهای خود را بدرقه و به خداوند تقدیم کردند و این ایثار بالاتری است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه خانواده های شهدا ایستادند، صبر و به خداوند توکل کرده و از ائمه اطهار (ع) توسل جستند، افزود: دفاع مقدس مقطعی از تاریخ نیست که در همان زمان خود متوقف شود، ایثار این عزیزان فقط مربوط به آن مقطعی نیست که در جنگ حضور داشتند آنها زیربنای امنیت، عزت و کرامت ابدی ملت و جهان اسلام را ساختند.

وی با اشاره به اینکه هر ملتی با هویت خود زنده است، گفت: هویت یعنی عناصر و مفاهیمی که یک ملت و جامعه به وسیله آن شناخته می شود و به وسیله آن شخصیت می یابند و جهان آن جامعه را توسط این شاخص ها می شناسد.

سردار سلامی ادامه داد: شهدا شخصیت ما را در جهان تغییر دادند، هویت جدیدی برای ملت ایران نوشتند؛ هویتی با این مفاهیم که ملت ایران ملتی مقاوم، شکست ناپذیر، مومن، مستقل، مقاوم در برابر مستکبران، شجاع، صبور، پایدار، تعقیب کننده آرمان های خود، محب اهل بیت (ع) و مطیع امر ولی فقیه زمان خود است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: این عناصر مفاهیمی متعالی است که توسط شهیدان در صفحات تاریخ این کشور نگاشته شد. تصویری دل انگیز، احساس برانگیز، جذاب، جاودان، معتبر، زنده و زیبا از یک ملت خلق کردند که ما تا ابد با این تصویر زندگی خواهیم کرد.

وی گفت: اگر امروز در مقابل این صف آرایی این دشمنان بزرگ ایستاده ایم با اعتماد به نفس و توکل و بدون هیچ هراسی از ارزش هایمان، تمامیت ارضی، عدالت، احکام اسلام، استقلال و آزادی دفاع می کنیم به برکت آن روح بلندی است که این جوانان در پیکره جامعه تزریق کرده اند.

سردار سلامی با اشاره به دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در آن زمان همه چیز به نفع دشمنان بود؛ سیاست جهانی در اختیار دشمنان بود؛ برتری اقتصادی مطلق دشمن همه جا آشکار بود و از نظر قوه نظامی اتئلاف جهانی علیه ایران شکل گرفته بود. وی گفت: همه در یک جبهه مقابل این ملت ایستاده بودند این ائتلاف واقعی بود و یک صف آرایی استثنائی جهانی در مقابل یک ملت در محاصره، تحریم، انزوا و تحت فشار عملیات روانی و تبلیغ رسانه ای شکل گرفته بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: اقتصاد، سیاست، رسانه و آتش همه در اختیار دشمن بود و ملت ایران تنها بود؛ در دفاع مقدس اوج شکوه غلبه ایمان بر شمشیر آشکار شد و در واقع دفاع مقدس انبساط عاشورا بود که در هشت سال متجلی شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک شکوه جاودان دیگر را برای ایران، اسلام و جهان تشیع رقم زد ما در دفاع مقدس به برکت شهیدانمان آموختیم که چگونه باید جنگید و دفاع کرد و نقش ایمان برای غلبه بر دشمن چیست.

آمریکا در برابر ایران عاجز و متوقف شده است

سردار سلامی با اشاره به اینکه ملت ایران جز با آزمون بزرگ دفاع مقدس نمی توانست ملتی باشد که امروز در برابر آمریکا اینگونه مقتدر و عزیز بایستد.

وی گفت: به جغرافیایی سیاسی جهان نگاه کنید کدام کشور و ملت توانسته است در برابر آمریکا ۳۸ سال بایستد؟ آمریکایی که هنر شکست دادن قدرت های بزرگی در حد و اندازه شوروی را در اختیار داشته و هنوز هم به عنوان اولین قدرت نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهان شناخته می شود.

سردار سلامی عنوان کرد: آمریکا چند رژیم را زیر و رو کرده است و کشورهای بزرگی را اشغال کرده و قدرت های بزرگی را فرو پاشانده است اما امروز در هر جا در مقابل ملت ایران متوقف و عاجز شده و دچار بی عملی است و هیچ گزینه ای جز روی کاغذ ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: آمریکا در برابر ایران در میدان هیچ اقدامی نمی تواند انجام دهد و به بی عملی گرفتار است. چه کسانی و تفکری چه جامعه و رهبرانی توانست اینگونه جهان اسلام که میدان تاخت و تاز بلامنازع همه جانبه غرب بود به یک آوردگاه بزرگ جهاد علیه دشمنان اسلام و مسلمانان تبدیل کند و هیچ نقطه امنی را برای دشمنان اسلام باقی نگذارد؟

وی گفت: در هر مقطعی از زمان در طول ۳۸ سال گذشته استکبار با مدیریت و راهبری آمریکا هر چه قدرت در توان داشت علیه نظام اسلامی ما به کار برد و همه جهات اصلی قدرت های خود را به صحنه آورد.

سردار سلامی با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه ایران و فشارهای اقتصادی گفت: از این تحریم ها جهانی تر در طول تاریخ حیات بشر نمی بینیم؛ به میدان نظامی نگاه کنیم هیچ اتئلافی بزرگ تر از دوران دفاع مقدس و جنگ های نیابتی جاری در منطقه علیه انقلاب و نظام ایران اسلامی مشاهده نمی کنیم.

وی همچنین به توطئه های دشمنان در عرصه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: هیچ گاه هیچ جامعه ای به اندازه ای که امروز تهاجم فرهنگی دشمن ذهن و قلب جوانان ما را نشانه گرفته است مورد تهاجم فرهنگی قرار نگرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: دشمن از همه عرصه ها سال ها بر این ملت تاخته است اما به ملت ایران دقیقا نگاه کنید؛ هیچ گاه ملت ایران به این اندازه سرافراز، مستقل، توانمند، سربلند و مقتدر و دارای امنیت نبوده است.

حزب الله به یک قدرت منطقه ای تعیین کننده در معادلات سیاسی تبدیل شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: آثار اعتقاد و باور و اندیشه ای که از ذهن و قلب جوانان این وطن جوشید و بر پیکره ذهنی جهان اسلام تسری یافت موجی از یک مقاومت عظیم ساخت.

سردار سلامی با اشاره به اینکه دامنه تاثیرات حزب الله جهانی است، گفت: در لبنان حزب الله درخشید و شکل گرفت و امروز به یک استوانه مستحکم از مقاومت نه تنها در برابر رژیم صهیونیستی بلکه به عنوان یک عامل در تغییر و تعیین معادلات و مناسبات سیاسی و امنیتی منطقه و یک قدرت معتبر منطقه ای تبدیل شده است.

وی ادامه داد: به سوریه نگاه کنید حلقه محوری مقاومت که دنیای استکبار با بسیج تکفیری می خواست این حلقه مرکزی مقاومت اسلامی را در هم فرو بشکند تا بتواند حاشیه امن اطمینان بخشی برای رژیم صهیونیستی بسازد و فلش های حرکت راهبردی خود را از ان نقطه به لبنان، عراق، ایران و دیگر مناطق امتداد دهد؛ اما حضور فرزندان انقلابی با الهام از آموزه های امام خمینی (ره) و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری امروز راه را بر موفقیت این ها بسته اند.

ظرفیت های دشمنان برای ایجاد تحول در میدان تمام شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: آنها هیچ دست برتری در میدان ندارند ظرفیت هایشان برای ایجاد تحول در میدان تمام شده است و کسی که نتواند در میدان تحویل بیافریند نمی تواند در عرصه سیاست امتیازگیری کند.

وی گفت: به عراق نگاه کنید هر چه آنها هزینه کردند منفعتش نصیب انقلاب اسلامی شد، در یمن شمشیرها کشیده شده آنجا هم استکبار همه قدرت خود را به کار برد اما جوانان یمنی با دستان خالی ایستادند و در آنجا هم صبح پیروزی نزدیک است این سنت الهی است.

وی با اشاره به اینکه میدان گسترده تسلط سنتی استکبار از هم گسسته شده است، ادامه داد: این ها محصول جهاد است تاریخ نشان داده است سعادت مسلمانان از میدان جهاد عبور می کند تا زمانی که دشمن هست هیچ راه دیگری وجود ندارد.

سردار سلامی گفت: دشمنی که با ما روبروست توانانی درک منطق و عمل براساس عدالت را ندارد فقط قدرت را درک می کند و به آن احترام می گذارد و شهدا به تعبیر رهبر معظم انقلاب مظاهر قدرت ایران هستند این جسم های در خاک خفته و روح های به آسمان پرکشیده آنها اسناد و تندیس های زنده روح یک ملتند که تصمیم گرفته اند تا آخر در برابر قدرت بایستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ارتفاع رفیع این جامعه در دستگاه بین الملل نگاه به ایران به عنوان یک قدرت معتبر و موثر در جهان مگر می شد جز با شهادت امروز چنین معانی بلندی برای ایران و جهان اسلام توصیف کرد؟ این ها برای ما امروز تاریخ ساختند، امنیت آوردند پس حضور فشرده شما برای تجلیل این عزیزان ادامه این راه نورانی است.

وی گفت: امروز دشمن تلاش کرده است عرصه های مختلفی به روی ما بگشاید اما رزمندگانی که میراث دار و دنباله رو راه شهدا آن دوران باشکوه بودند راه را در زمین و دریا و آسمان بر دشمنان بسته اند و هیچ راهی به روی آنها مفتوح نیست.

سردار سلامی گفت: تا زمانی که ملت مطیع رهبر و به اسلام وفادار است و دین خدا را یاری کرده و در برابر دشمنان می ایستد هرگز هیچ شکسستی به نام او ثبت نخواهد شد. تاریخ نزدیک ۴۰ ساله را شاهد و مصداق این ادعا می دانیم.

وی گفت: تکیه گاه ما آیات درخشان خدواند است که در قرآن به ما وعده داده است اگر خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری خواهد کرد و ما را به دشمنانمان غلبه خواهد داد و این وعده الهی به ماست و خداوند خلف وعده نمی کند.

هرگز مجال نفوذ دشمن در هیچ یک از ارکان نظام را نمی دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما در این راه ایستاده ایم امروز دشمن نمی خواهد فقط ما را تحریم کند اساس مواجه دشمن با ما تحریم نیست ما در موضوع تحریم اشباع شده ایم؛ دشمن یک مقابله وسیع با ما را تدارک دیده است اما در میدان گزینه ای برای تعقیب این هدف شوم خود ندارد.

وی گفت: دشمن فضای روانی پیچیده ای ساخته است و در فضای عملیات روانی سیر می کند تا از ظرفیت ارعاب استفاده کند و تصور می کند ملت ایران با ارعاب تغییر رفتار داده و تسلیم خواسته های دشمن می شوند؛ اما بدانند ملت ایران هرگز از این طریق تسلیم دشمن نمی شود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه اگر دشمن راهکاری برای اینکار داشت انجام می داد اما فقط سخن می گوید و فضاسازی می کند، افزود: دشمن می خواهد آمریکا هراسی را ترویج کند غافل از اینکه ملت ایران ظرف ۴۰ سال گذشته او را آزموده است ما ظرفیت های دشمن را می دانیم و به اندازه ای که بر او غلبه کنیم قدرت داشته ایم.

وی گفت: زمانی که دشمن در دفاع مقدس در اوج برتری بود نتوانست بر این ملت غلبه کند امروز که ملت ایران فوق العاده مقتدر، قوی و تواناست راهی برای دشمنان وجود ندارد.

سردار سلامی با اشاره به ادامه راه شهدا افزود: هرگز مجال نفوذ دشمن در هیچ یک از ارکان انقلاب و نظام را نمی دهیم، ما امروز دشمنان را در بیرون مرزها تعقیب می کنیم و این جریان تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4055604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha