۲۱ آبان ۱۳۸۵، ۱۲:۳۴

فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران :

باانجام رزمایش پیامبر اعظم ، جهان قدرت بازدارندگی ایران را دریافت

باانجام رزمایش پیامبر اعظم ، جهان قدرت بازدارندگی ایران را دریافت

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به نظر می رسد برگزاری دومین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم تاثیر فراوانی در منطقه و جهان داشته است، به طوری که دشمنان فرا منطقه ای و همچنین همسایگان و دوستان ما قدرت بازدارندگی نیروهای چهار گانه سپاه را در برابر هر گونه تهدید دریافته اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، آخرین مرحله از دومین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ، براساس راهبرد سیاست خارجی جهت نشان دادن اقتدار و عزم مصالح و منافع کشور در جهت دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات دشمنان، صبح امروز با اجرای عملیات های هلی برن نیروی مقاومت بسیج و مبارزه در برابر تهاجمات دشمنان آغاز شد .

 سردارسرلشگر یحیی رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای دومین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم پرداخت.

وی تقویت و تمرین قدرت دفاعی، بازدارندگی نیروهای سپاه برای مقابله با تهدیدات احتمالی و همچنین آزمایش تجهیزات و فناوری های ساخت نیروهای سپاه و اطمینان از کاربرد آن در زمین، هوا و دریا را از مهمترین اهداف و دستاوردهای دومین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم عنوان کرد.

سردار صفوی، برگزاری این رزمایش را متفاوت با سایر رزمایش های برگزار شده خواند و افزود: دراین رزمایش سرعت ، آمادگی و وسعت عملیات بی سابقه بوده است .

 وی یاد آور شد این رزمایش در وسعت 730 کیلومتر مربع و در 14 استان کشور در عمق 1400 کیلومتری اجرا شد .

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در خصوص تاثیر گذاری این رزمایش در سطح منطقه و بین المللی گفت: به نظر می رسد برگزاری دومین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم تاثیر فراوانی در منطقه و جهان داشته است به طوری که دشمنان فرا منطقه ای وهمچنین همسایگان و دوستان ما قدرت بازدارندگی نیروهای چهارگانه سپاه را در برابر هر گونه تهدید دریافتند.

وی گفت: به نمایش گذاشتن توانمندی های جدید نیروهای چهارگانه سپاه و همچنین قرارگاه ثارالله تهران و اجرای عملیات های تاکتیکی و متقارن توسط نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروی مقاومت بسیج به خوبی نمایانگر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سرلشگر صفوی گفت: برگزاری این عملیات در اصل در راستای استراتژی سپاه در برابر تهدیدات و بازدارندگی برگزار شد که به نوعی دیگر بیانگر قدرت مدیریت سپاه در جنگ های دریاپایه، هواپایه و احتمالا زمین پایه است.

وی اجرای عملیات تازش هوایی با عمق 1400کیلومتر از مرکزیت سپاه توسط نیروهای صابرین را از دیگر اهداف برگزاری  دومین رزمایش پیامبر اعظم عنوان کرد.

به گفته وی در این مرحله از رزمایش نیروهای چهارگانه سپاه با 1800 تیم خودکفا ، نفوذ در مواضع دشمن فرضی و انجام عملیات بازدارندگی و بازگشت به پایگاه های اصلی خود را آزمودند .

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته از جمله تجهیزات ضد بالگرد، ضد تانک، ضد نفرو استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تمرکز آتش سنگین و شلیک راکت اندازها برای کنترل یک منطقه خاص را از دیگر اهداف مهم اجرا شده در این رزمایش برشمرد.

سردار صفوی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با داشتن پیشرفته ترین تجهیزات این امکان را دارد پیشرفته ترین تانک های دشمنان فرامنطقه ای را از بین ببرند.

وی همچنین ساخت موشک های دو مرحله ای و همچنین ساخت تجهیزات نظامی برای از بین بردن تجهیزات پیشرفته نظامی دشمن طراحی و تمرین جنگ مین در دریا به صورت مین گذاری وسیع، برحجم و گسترده توسط راکت های مینی از ساحل به دریا آن هم با تاکتیک های جدید را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محاصره و انهدام شناورهای دشمن فرضی توسط شناورهای تندرو جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از اهداف دومین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم خواند و گفت: در این مرحله از رزمایش یگان های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران توانستند با شلیک موشک های ساحل به دریا با برد 170 کیلومتر آن هم به صورت هدایت شونده و هدف مند مرحله ای دیگری از توان و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به معرض نمایش بگذارند.

وی شلیک موشک های سطح به سطح با برد 130 کیلومتر و شلیک توپخانه با حجم بالا را از دیگر برنامه ها و اهداف دومین رزمایش برشمرد.

به گفته وی اجرای عملیات دریانوردی تا عمق دریای عمان و خلیج فارس، تمرین مقابله با هلی برن دشمن و عملیات ضد هلی برن و از سوی دیگر هلی برن نیروهای بسیجی برای اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن و جنگ شهری در مقابله تهدیدهای متجاوزان از دیگر اهداف رزمایش پیامبر اعظم بود.

صفوی تمرین عملیات امداد و نجات توسط نیروهای مقاومت الزهرا و عاشورا در چهارده استان و همچنین مقابله در برابر جنگ های نوین دشمن و حضور چهار تیپ مکانیزه محمد رسول الله، لشکر نیروی مخصوص 10 سید الشهدا و 45 گردان عاشورا از منطقه بسیج تهران بزرگ را از مراحل پایانی این رزمایش عنوان کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان از نمایندگان اصحاب رسانه جهت پوشش دومین رزمایش پیامبر اعظم تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 405570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha