گشایش گذرگاه مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان

گشایش گذرگاه مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان

یک عضو شورای استان الانبار عراق از گشایش گذرگاه مرزی «عرعر» واقع در این استان به منظور انجام مبادلات تجاری بین عراق و عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، یک عضو شورای استان الانبار عراق روز دوشنبه از گشایش گذرگاه مرزی «عرعر» به منظور انجام مبادلات تجاری با عربستان خبر داد.

در همین راستا، «محمد یاسین» اعلام کرد که گذرگاه مرزی عرعر در استان الانبار واقع در ۴۳۰ کیلومتری جنوب غرب الرمادی به منظور تبادل تجاری با عربستان بازگشایی شد.

وی همچنین افزود: بازگشایی این گذرگاه و بویژه عبور و مرور کامیون های حامل کالا موجب ایجاد فرصت های شغلی و شکوفایی اقتصاد الانبار خواهد شد.

از سوی دیگر «فهد الراشد» دیگر عضو شورای استان الانبار اعلام کرد: سفیر عراق در ریاض و کنسول عربستان و دولت محلی الانبار گذرگاه مرزی بین عراق و عربستان را بازگشایی کردند.

گفتنی است که گذرگاه مرزی عرعر در استان الانبار از پیش از ۳۰ سال قبل بسته شده بود و هر ساله به منظور ادای فریضه حج به روی حجاج بیت الله الحرام باز می شد و پس از پایان این مراسم دوباره بسته می شد.

این در حالی است که هیات وزیران عربستان سعودی روز دوشنبه از تاسیس شورای هماهنگی به منظور تقویت روابط بین بغداد و ریاض خبر داد.

کد خبر 4059322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha