۲۱ آبان ۱۳۸۵، ۱۸:۳۳

/آخرین تحولات امنیتی عراق/

کشته و زخمی شدن 161 نفر در حملات مختلف / بازداشت 14 مظنون به اقدامات تروریستی

کشته و زخمی شدن 161 نفر در حملات مختلف / بازداشت 14 مظنون به اقدامات تروریستی

خشونت ها امروز یکشنبه نیز همانند روزهای گذشته ادامه یافت و در جریان حملات انتحاری، انفجار بمب و خودروی بمب گذاری شده و حمله افراد مسلح، دست کم 161کشته یا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی عراق گفتند: دو فرد انتحاری حامل کمربند انفجاری، امروز خود را در میان تجمع شماری از داوطلبان پیوستن به پلیس عراق در نزدیک میدان النسور در محله القادسیه در غرب بغداد منفجر کردند که به کشته شدن دست کم 35 نفر و زخمی شدن 60 تن دیگر منجر شد.

منابع وزارت کشور عراق نیز گفتند که براثر انفجار بمب و خودروی بمب گذاری شده در نزدیک میدان الطیران در منطقه باب شرقی در مرکز بغداد پنج نفر از جمله یک پلیس کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در محله ام المعالف در جنوب غربی بغداد نیز به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر انجامید.

یک منبع وزارت کشورعراق نیز از حمله افراد ناشناس به ماجد عبدالامیر رئیس شورای شهر الرشید در جنوب بغداد وقتل وی و راننده اش خبر دادند و افراد مسلح همچنین با یورش به یک مدرسه ابتدایی در مرکز شهر سامرا و تیراندازی به فوزیه عیسی مدیر این بستان وی را به قتل رساندند.

انفجار تقریبا همزمان یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده و یک بمب در خیابانی در مرکز بغداد نیز به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن 10 تن دیگر انجامید.

در همین حال، منابع عراقی گفتند که بر اثر انفجار بمب در نزدیکی رستورانی در محله الکراده بغداد، یک نفر کشته و  پنج تن دیگر زخمی شدند.

منابع پلیس عراق نیز اعلام کردند که براثر انفجار بمب در مسیر یک دستگاه خودروی غیرنظامی درمنطقه الرضوانیه در جنوب بغداد سه نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

یک خودروی بمب گذاری شده نیز در نزدیک مدرسه ابتدایی در شهرک الیوسفیه در جنوب بغداد منفجر و به کشته شدن سه تن و زخمی شدن 15 تن دیگر انجامید.

این درحالیست که نیروهای ائتلاف در عراق اعلام کردند که 14 مظنون به اقدامات ترویستی از جمله یکی از مسئولان حملات را در مناطق مختلف بغداد و نواحی نزدیک به آن بازداشت کرده اند.

کد خبر 405941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha