۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد:

لزوم توجه ارگان‌های ثلاث باباجانی به محرومیت زدایی در این شهرستان

لزوم توجه ارگان‌های ثلاث باباجانی به محرومیت زدایی در این شهرستان

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خواستار توجه دستگاه و ارگان‌های دیگر شهرستان ثلاث باباجانی به بحث محرومیت‌زدایی در این شهرستان و بحث مسکن مردم آن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر امید قادری در نشست معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور که در محل فرمانداری ثلاث باباجانی برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی در کشور بحث تولیت اجتماعی کشور را بهزیستی عهده دار شده است.

وی افزود: در این راستا در برنامه ششم توسعه این موضوع به طور کامل شرح داده شده و وظایف بهزیستی در آن مشخص شده است.

دکتر قادری ضمن دعوت به همکاری جدی در سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم عمده فعالیت بهزیستی اثر بخشی خود را در همه زمینه ها نشان دهد احتیاج به یک همدلی و هماهنگی کامل بین دستگاهها و نهادها است.

مدیر کل بهریستی استان کرمانشاه از فعالیت ۵ کارگروه در شهرستان ثلات سخن گفت و افزود: این کارگروهها شامل کارگروه مبارزه با مواد مخدر، کارگروه اجتماعی، مناسب سازی معابر شهری، سالمندان و مشارکتهای مردمی است.

وی کمک دیگر نهادها و سازمان‌ها را در انجام امورات محوله بهزیستی مهم دانست و ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از شهرها و کلان شهرها در گذشته به این امر کمتر توجه داشته اند که الان با مشکل روبرو هستیم.

قادری گفت: با توجه به اینکه شهرستان ثلاث به سمت ساخت و ساز شهری و مجتمع های جدید حرکت می کند اگر از هم اکنون به فکر مناسب سازی معابر باشد، می تواند موفق عمل کند.

وی اذعان داشت:  زیر ساخت مناسب در بحث اجتماعی شهرستان باید ایجاد شود  و در این خصوص برای فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مرتبط با بهزیستی و مددشناسی کارهای مهمی صورت بگیرد.

قادری تصریح کرد: جهت صدور مجوز برای فارغ التحصیلان مرتبط با علوم اجتماعی و مددکاری هیچ گونه معذوراتی نداریم و افراد می توانند مراکز مشاوره و مددکاری دایر کنند و در این زمینه ما نیز حمایت خواهیم کرد.

محدودیتی در واگذاری مسکن به خانواده‌های ۲ معلول به بالا در ثلاث باباجانی نداریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، مسکن و اشتغال را دو مقوله بسیار مهم عنوان کرد: محدودیتی برای مسکن ۲ معلول و بالاتر در شهرستان ثلاث نداریم.

وی از همکاری بسیج سازندگی در این خصوص گفت و اظهار داشت: قرار است با بسیج سازندگی به زودی تفاهم نامه ای مبنی بر کمک ۱۰ میلیون تومانی جهت ساخت مسکن به امضاء خواهد رسید.

به گفته قادری در بحث مسکن همچنین از طرف بهزیستی ۳۰ میلیون تومان بلا عوض   ۱۰ میلیون وام پرداخت می شود و تا پایان سال مشکلات این بحث مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در خصوص مسکن سایر مددجویان محدودیتی نداریم و بهزیستی شهرستان پرونده ها را جهت دریافت تکمیل کنند.

قادری در بخش دیگر از سخنانش افزود: در طرح محرومیت زدایی مسکن در شهرستان ثلاث لازم است سایر ارگانها و نهادها اولویت را به این بحث اختصاص دهند.

وی یکی از وظایف بهزیستی را توجه به بحث اشتغال دانست و گفت: به افراد آسیب دیده وام خوداشتغالی پرداخت خواهد شد و همچنین آمادگی صدور مجوز برای طرح های مادی خرد را داریم

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در مناطق محروم هم در ایجاد فضای گرم برای مهد کودکها و هم پرداختن شهریه افراد کم درآمد کمک خواهیم کرد.

وی در پایان از بهزیستی  شهرستان ثلاث باباجانی خواست تا در احصاء مشکلات شهرستان ثلاث اقدامات شایسته ای را انجام دهند و از فرصت های به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 4061013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha