۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰

نماینده ولی فقیه درکردستان:

انجام فعالیت های فرهنگی درمساجد موجب آبادانی این مکان مقدس می شود

انجام فعالیت های فرهنگی درمساجد موجب آبادانی این مکان مقدس می شود

سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی، گفت: انجام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی درمساجد موجب آبادانی هرچه بیشتر این مکان مقدس می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز دوشنبه در دومین جشنواره تجلیل از ارکان و مساجد برترکردستان که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، گفت: آبادانی مساحد به ذکر و عبادت، علم آموزی و انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مردم در این مکان مقدس است.

وی عنوان کرد: دشمنان ما همواره درصدد از بین بردن پایگاه مساجد در بین مردم به ویژه جوانان هستند و در این میان مسلمانانی که اقدام به جذب هرچه بیشتر جوانان به مساجد کنند مورد لطف و محبت پروردگار قرار می گیرند.

وی با طرح این سوال که چرا درهای مساجد ما شبانه روز باز نیستند، بیان کرد: نباید در هیچ مسجدی به روی مردم بسته وتعطیل شود اسلام که تعطیلی ندارد و این مسئله باید در جامعه ما حل شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: کلاس های قرآنی و احکام و آموزش سبک زندگی اسلامی در مساجد باید برگزار شود چراکه بازخورد ونتیجه تاثیرگذاری تری خواهد داشت.

آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: کار دشمن ایجاد شکاف و کدورت و کینه بین امت های اسلامی است و همه ما مسلمان ها باید با وحدت خود به مقابله با ترفندها وخواسته های دشمنان بپردازیم.

گفتنی است،این برنامه به مناسبت سی‌ام مرداد ماه روز جهانی مساجد، هفته گرامیداشت مساجد و روز قشر بسیج مساجد و اماکن متبرکه در مرحله نخست همایش ائمه جماعات و دومین جشنواره تجلیل از ارکان برتر و مساجد برتر در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

در این همایش که با حضور مسوولان استانی، عموم مردم و فعالان حوزه مساجد در سنندج برگزار شد، ۱۸۰ ارکان و مساجد برتر برابر ۵۱ شاخص عمومی و اختصاصی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم از ۶۰ ارکان و مسجد استان به عنوان برترین‌های استان و همچنین ۱۲۰ نفر نیز به عنوان ارکان و مساجد برتر شهرستانی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 4065376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha