۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶

رئیس خانه صنعت، معدن استان کرمانشاه مطرح کرد:

شعار توسعه تولید و اشتغال داریم اما راهکار نداریم

شعار توسعه تولید و اشتغال داریم اما راهکار نداریم

کرمانشاه- رئیس خانه صنعت، معدن استان کرمانشاه، خواستار توجه دولتمردان به توسعه تولید و اشتغال استان شد و گفت: ما همواره شعار توسعه تولید و اشتغال داریم، اما راهکار نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش شکری امروز پنجشنبه در اجلاسیه رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این استان به لحاظ کشاورزی، دارا بودن معادن سنگ های تزئینی آهن و مس و مراتع فراوان از موقعیت خاصی برخوردار است.

رئیس خانه صنعت، معدن استان کرمانشاه افزود: با توجه به ۳۷۰ کیلو متر مرز مشترک با عراق و اقلیم کردستان دارای بازارچه های مرزی و ۲ منطقه ویژه در اسلام آباد غرب و قصرشیرین هستیم که امید است با حمایت های مدیر ارشد استان به منطقه آزاد تبدیل شود.

شکری خاطر نشان کرد: وجود ۴ شهرک صنعتی در کرمانشاه و یک شهرک صنعتی در هر شهرستان، ۳ پتروشیمی فعال و یک پتروشیمی در حال ساخت، ۲ کارخاته سیمان و سرامیک، کارخانه رب - که خود یک برند بوده و اشتغالزایی بالایی ایجاد کرده است-  و همه از واحدهای صادر کننده هستند در این استان جای بسی توسعه دارد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: استان کرمانشاه به دلیل درگیری مستقیم با جنگ تحمیلی در ۸ سال دفاع مقدس توسعه پیدا نکرد،  لذا استدعا داریم به هر شکلی به دولتمردان برسانند که جهت ایجاد انگیزه سرمایه گذاری در این استان معافیت های ویژه ای برای استان در نظر بگیرند.

عضو هیات مدیره جهان فولاد ابراز داشت: ما همواره شعار توسعه تولید و ایجاد اشتغال داریم اما راهکار نداریم.

وی یکی از راهکارها را برای توسعه تولید تسهیلات بانکی دانست و افزود: تا زمانی که تسهیلات را تک رقمی نکنیم تولید توسعه نخواهد یافت لذا از نمایندگان درخواست می کنیم که این مورد را هم در مجلس خواستار باشند.

کد خبر 4068177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha