۳ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۱۶

هربرت مک مستر: تحریم ها در راستای ادامه فشارها به ونزوئلا است

هربرت مک مستر: تحریم ها در راستای ادامه فشارها به ونزوئلا است

مشاور امنیت ملی آمریکا، تداوم تحریمها علیه دولت ونزوئلا را در راستای تدوام فشارها بر مادورو دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت تحریم های جدید ضد ونزوئلا از عزم ترامپ برای تداوم فشار بر مادورو حکایت دارد.

مک مستر در این رابطه گفت: همانطور که می دانید رئیس جمهور ترامپ یک دستور اجرایی جدید را امضاء کرده است. این دستور اجرایی جدید رژیم ونزوئلا را تنبیه می کند. این دستور اجرایی به طور شفاف و بیش از هر موضوعی بر روی این موضوع تاکید دارد که آمریکا به یک دیکتاتور غیرمشروع اجازه نخواهد اد که برای مردمش هزینه هایی را به دنبال داشته باشد.

به ادعای مشاور امنیت ملی ترامپ، از طریق اقدامات سختگیرانه، آمریکا ابزارهایی را که حکومت دیکتاتوری مادورو برای تامین منابع مالی عوامل خود و ادامه رفتار سرکوبگرانه خود از آنها بهره می گیرد، هدف قرار می دهد.

وی افزود: تنها شش هفته پیش چند میلیون نفر از مردم ونزوئلا در انتخاباتی ضد برنامه های رژیم مادرو رای دادند. رژیم ونزوئلا تلاش می کند که مجلسی را تشکیل دهد که مردم ونزوئلا مخالف آن هستند. آمریکا و کشورهای منطقه در کنار مردم ونزوئلا هستند و خواهان شنیده شدن صدای آنها هستند اما مادورو می خواهد که به حکومت دیکتاتوری خود بر مردم کشورش ادامه دهد.

مشاور امنیت ملی ترامپ تاکید کرد: رئیس جمهور ترامپ قول داده بود که اگر مادورو به اقدامات خود در قبال مردم کشورش ادامه دهد و به خواست آنها توجه نکند، اقداماتی شدید ضد این رژیم وضع کند. با بیانیه امروز رئیس جمهور ترامپ به قول خود عمل کرده و اقداماتی شدید را وضع کرده است.

گفتنی است روز جمعه رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی جدیدی در راستای اعمال تحریم‌های مالی شدید علیه ونزوئلا امضا کرد. طبق این فرمان هرگونه معامله و دادن وام و قراردادی با دولت ونزوئلا و شرکت های نفتی این کشور، ممنوع است. 

کد خبر 4069085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha