۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲

دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس:

دوستی مسلمانان و مسیحیان برای جهان عاری از خشونت ضروری است

دوستی مسلمانان و مسیحیان برای جهان عاری از خشونت ضروری است

اروین تانر تیزانی بر ضرورت همدلی و دوستی مسلمانان و مسیحیان برای فهم و درک مشترک در جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کنفرانس اسقفان سوئیس با عنوان «‌زمینه‌های افراط‌گرایی و رادیکالیسم در جوامع اسلامی و جوامع مسیحی ـ چالش‌ها و راهکارها»، صبح امروز (۵ شهریور) به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور اسقف آلن دی رائمی، عضو کنفرانس اسقفان و اسقف لوزان، ژنو و فرایبورگ و مسئول گفت‌وگو با مسلمانان کنفرانس اسقفان سوئیس، اروین تانر، دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس، اعضای کنفرانس اسقفان سوئیس و اندیشمندان مسلمان و مسیحی، آغاز شد.

اروین تانر تیزانی، دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس در سخنرانی خود در این آیین، گفت: باعث افتخار است که برای پنجمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها و شورای اسقفان سوئیس، چند روزی میهمان کشور زیبای ایران هستیم و از نزدیک با فرهنگ و تمدن غنی و میراث برجسته تاریخی آشنا می‌شویم.

وی با ابراز خرسندی از ملاقات با مسلمانان گفت: امروز گردهم آمدیم تا با مقامات و دانشمندان شیعه در مورد مسائلی که از اهمیت ویژه‌ای برای اسلام و مسیحیت برخوردار است، گفت‌وگو ‌کنیم.

دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس به دو دور گفت‌وگوی گذشته ایران با شورای اسقفان سوئیس در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ میلادی پیرامون موضوع حقوق ادیان و اقلیت‌های دینی و انسان در اسلام و مسیحیت اشاره کرد.

تیزانی افزود: امروز فرصتی مغتنم است تا گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت را تداوم دهیم و در مسائل حقوقی و سیاسی گفت‌وگو کنیم و عمق بیشتری به این گفت‌وگوها ببخشیم.

دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس با تأکید بر ضرورت همدلی و دوستی مسلمانان و مسیحیان برای فهم و درک مشترک در جهان عاری از خشونت و افراطی گفت: اکنون گفت‌وگوها توسعه یافته و از تک‌گویی شخصی و علمی به تبادل عقیده‌ها تبدیل شده است و مسائل کلامی و معنوی را با سعه صدر در میان می‌گذاریم.

وی گفت: بی‌شک گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت محدودیت خودش را دارد و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم که از مهم‌ترین آن می‌توان به تغییر دین اشاره کرد. ما نمی‌توانیم دین دیگری را تغییر دهیم بلکه برای برطرف کردن افراطی‌گری و چالش‌های موجود در جهان باید به فهم و درک مشترک برسیم.

دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس تداوم گفت‌وگوها بین اسلام و مسیحیت را خواستار شد و گفت: مهمترین موضوعی که باید در دور پنجم این گفت‌وگوها بدان توجه کنیم، فهم و درک مشترک است و همچنین، زمینه‌های تندروی، خشونت و افراط‌گرایی در اسلام و مسیحیت بررسی و راهکارهای عملی برای ریشه‌کنی آن ارائه شود.

کد خبر 4070822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha