۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۴۱

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

برگزاری جلسات غیرعلنی شورا نیازمند کسب رای دوسوم اعضا است

برگزاری جلسات غیرعلنی شورا نیازمند کسب رای دوسوم اعضا است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ماده ۱۵ قانون شوراها تصریح شده که برگزاری جلسات شورا به صورت علنی است و برگزاری جلسات غیرعلنی نیاز به رای دوسوم اعضا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اعطا ظهر امروز طی سخنانی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران افزود: ما در روز چهارشنبه نخستین جلسه شورا را تشکیل دادیم و در این جلسه هیات رییسه شورا و  شهردار تهران انتخاب شدند. بلافاصله  نامه را به وزارت کشور فرستادیم و تلقی ما این بود که طی یکی، دو روز حکم صادر می شود و نیازی به سرپرست نیست.

وی ادامه داد: شب گذشته آقای هاشمی، خانم امانی و بنده جلسه ای با وزیر کشور داشتیم و رحمانی فضلی در این جلسه گفت که این فرایند به طور طبیعی ممکن است زمان ببرد. از این رو طبق دستورالعمل ها و مقررات باید سرپرست تعیین کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ابراز داشت: بر این اساس امروز رای گیری صورت گرفت و سلیمی به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد. با این حال امیدوار هستیم هر چه زودتر حکم دکتر نجفی صادر شود.

اعطا در ادامه ابراز داشت: به زودی این فرایند طی می شود و جناب شهردار فعالیت خود را به صورت رسمی در ساختمان شهرداری آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه پیرامون برگزاری جلسات علنی شورا نیز گفت: در ماده ۱۵ قانون شوراها تصریح شده که برگزاری جلسات شورا به صورت علنی است و برگزاری جلسات غیرعلنی نیاز به رای دو سوم اعضا دارد. از این رو جلسات یکشنبه و سه شنبه شورا علنی برگزار خواهد شد و در صورت نیاز جلسات موردی با کسب دو سوم آرا غیرعلنی برگزار می شود.

کد خبر 4070943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha