۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۱۹

معاون رئیس جمهور در کرمانشاه:

دولت ۳۰ هزار میلیارد کسری بودجه دارد

دولت ۳۰ هزار میلیارد کسری بودجه دارد

کرمانشاه- معاون رئیس جمهور گفت: دولت با شرایط فعلی ۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: بنده حامل پیامهایی از طرف آقای دکتر روحانی هستم که سیاست های دولت دوازدهم را در راستای دولت یازدهم ترسیم کردند کلانتری اظهار داشت: دولت دوازدهم برمبنای دیانت عقلانی و رحمانی و سیاستگذاری و عمل به مشکی اعتدالی تشکیل شده است و جلب مشارکت عمومی در مراحل مختلف تصمیم گیری از اصول دولت خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد دولت دوازدهم برمبنای واقع بینی و لحاظ کردن نقاط ضعف و قوت عمل خواهد کرد شجاعانه تصمیم خواهد گرفت ولی با تدبیر در هر تصمیمی از محیط زیست تا عرصه های سیاسی و اجتماعی واقع بینانه عمل خواهد کرد.

وی افزود: در عرصه سیاست خارجی دولت بر مبنای تعامل سازنده عمل خواهد کرد همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دولت بر آن تاکید کردند استیفای حقوق مردم و مبنای قانون اساسی سیاست دولت در عرصه داخلی خواهد بود.

کلانتری خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه در دستور کار دولت خواهد بود و پایداری توسعه در همه بخشها دنبال خواهد شد. پیگیری و حقوق همه ایرانیان نه گروه ها و افراد در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: دولت مصمم است با فساد مبارزه کند و بانوان و جوانان را در عرصه های مختلف مدیریتی مشارکت بدهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: توسعه اشتغال و به موازات ان اصلاح نظام بانکی و بودجه، توسعه حمل و نقل، کشاورزی پایدار و احترام به همه اقوام مذاهب و تشکل های سیاسی و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی همه اقشار مردم در اولویت خواهد بود.

کلانتری تصریح کرد: دولت در سیاست خارجی تعامل گسترده با جهان نقش آفرینی سازنده در منطقه و پاسداشت برجام را در دستور کار خواهد داشت و در بخش فرهنگی به دنبال تقویت زندگی اخلاقی، بهسازی عملکرد مدارس و دانشگاه ها را دنبال خواهد.

وی افزود: دولت در بخش زیست محیطی اصلاح مدیریت منابع آب، مقابله با فرسایش خاک، مقابله با آلودگی هوا، حفظ پوشش گیاهی، مدیریت پسماندها و فاضلاب را پیگیری خواهد کرد و در بخش بهداشت سلامت به دنبال بهبود ارایه خدمات بیمه ها و صندوق های بازنشستگی خواهد بود.

این مقام ارشد دولتی گفت: انتظارات مردم از دولت زیاد است. در آمدهای دولت در طول سال چیزی حدود ۳۰۹ هزار میلیارد خواهد بود و قانون بودجه دولت را مکلف به هزینه ۳۴۰ هزار میلیارد کرده است. این یعنی چیزی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه.

کلانتری گفت: سیاست دولت در این مرحله برای گریز از استقراض از بانک مرکزی که باعث افزایش نقدینگی می شود، صرفه جویی در هزینه هاست. دولت البته همزمان باید ۸ درصد رشد سالیانه را محقق کند که نیاز به ۷۷۰ میلیارد سرمایه گذاری دارد.

وی ادامه داد: دولت معتقد است منابع موجود تکافوی ایجاد ۷۰۰ هزار شغل خالص را نمی دهد. بنابراین نیازمند است که سراغ بخش خصوصی برود و اصل ۴۴ قانون اساسی را درست اجرا کند.

کلانتری گفت: ما نمی توانیم کسری بودجه را در برابر خواسته های مردم بهانه کنیم و یا با دستکاری مصنوعی قیمت ارز درآمد را افزایش دهیم. کشور امروز به شدت از بیکاری و بی آبی رنج می برد و ما ناچاریم برای رشد اقتصادی سرمایه گذاری جذب کنیم.

این مسئول گفت: ما امروز بیش از ۴ میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم و باید بتوانیم  از سرمایه های سرگردان خارجی استفاده کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در دولت یازدهم صادرات غیرنفتی از واردات پیشی گرفت؛ ما نه افغانستان و پاکستان و نه حتی ترکیه هستیم و کشور ما پُر از پتانسیل است.
کلانتری با بیان اینکه عدم توجه به پتانسیل‌های پایدار و توسعه متوازن در کشور بشدت آینده کشور و انقلاب را تهدید می‌کند، گفت: در رأس این موضوع، مسئله محیط زیست است.
وی بیان کرد: سیاست‌های احساسی دهه اول و دوم انقلاب و به بهانه تولید بیشتر محصولات، شیب‌ها را شخم زدیم، پوشش گیاهی از بین رفت و به تبع آن خاک از بین رفت. اولین کشور در دنیا هستیم که بیش از ۱۲ تن در هکتار، در سال فرسایش خاک داریم و باید شرمنده باشیم.
کلانتری با اشاره به این نکته که روند تخریب آب هیچ وقت کشور را دیگر آب دار نخواهد کرد، افزود: در سال ۱۳۴۴ که وزارت آب و برق تشکیل شد، کارشناسان خارجی برآورد کردند که آبهای تجدید پذیر کشور ۱۳۲ میلیارد متر مکعب در سال است.
وی تصریح کرد: وزارت نیروی ما تا دو سال پیش، روی ۱۳۲ میلیارد مترمکعب آب خوابیده بود اینقدر آقای چیت چیان فشار آورد تا امروز عدد ۱۳۲ میلیارد مترمکعب به ۸۸ میلیارد رسیده اما مصرف آب در سال از حدود ۴۷ میلیارد مترمکعبِ ۵۰ سال پیش به ۹۷ میلیارد مترمکعب در سال رسیده و مصیبت اینجاست حساب کتاب ها از هم پاشیده همه شکایت از ریزگرد دارند در حالیکه دلیل اصلی ریزگرد نبود آب است.
کلانتری گفت: طبق استانداردهای بین المللی هیچ کشوری حق ندارد بیش از ۴۰ درصد آب تجدیدپذیرش را مصرف کند، مصرف ما ۹۷ میلیاردمترمکعب آب یعنی ۱۱۰ درصد است و تنها کشوری در دنیا هستیم که بیش از ۶۰ درصد از آب تجدید پذیرش را استفاده می کند.
وی عنوان کرد: ما باید شاخص های کلان محیط زیست را بهبود بدهیم و محیط زیست را توسط مردم دُرست کنیم و با مردم لجبازی نکنیم، به جای اینکه پاسخ صحیح را یک ماهه بدهید دو سال مردم را ندوانید.
کلانتری بیان کرد: مالکیت دریاچه ارومیه با محیط زیست است الان ۳ سال است سازمان محیط زیست هنوز مجوز انتقال آب را نداده، ما داریم کارمان را می‌کنیم، سه سال است من که نوکر این ها از طرف دولت هستم و باید دریاچه ارومیه را احیا می‌کردم هنوز مجوز قانونی از طرف محیط زیست برای خودش صادر نشده! این نمی‌تواند محیط زیست باشد این محیط زیست در مقابل خود محیط زیست می ایستد.
کد خبر 4072153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهران رهبر US ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      0 0
      باران برجام باران اسیدی بود