۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۷

امام جمعه قزوین:

فساد، منکرات و دروغ از موانع تحقق جامعه قرآنی است

فساد، منکرات و دروغ از موانع تحقق جامعه قرآنی است

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: فساد، دروغ و منکرات از مهمترین موانع تحقق جامعه قرانی است و مسلمانان وظیقه دارند با تعظیم شعائر دینی از ارزشهای دینی صیانت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: همه باید تلاش کنیم تا شعائر دینی را بزرگ شمارده و به آن احترام بگذاریم تا خداوند عزت انسان را بیشتر کند.

وی بیان کرد: توجه به فرائض دینی، اهمیت دادن به مساجد، حج گذاردن، نیکی و کار خیر کردن و توجه به امور مسلمین از شعائر است و همه باید به آن اهمیت دهند.

خطیب نماز عید قربان یادآورشد: نباید مساجد ما کم رونق و یا خاموش و محل اختلاف باشد بلکه همه باید همت کنیم تا این مکانهای دینی عامل وحدت، محبت، رسیدگی به امور نیازمندان، دعا و عبادت و محبت کردن باشد.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: باید در جامعه قرآنی رفتاری دینی موج بزند و هر چیزی که مانع تحقق رفتار و زندگی قرآنی است از راه بداشته شود.

وی گفت: فساد، فحشا، منکر و دروغ از موانع تحقق زندگی قرآنی است و مومنان وظیفه دارند همه موانع را بردارند.

عابدینی اظهارداشت: در مناسک حج که از شعائر اسلامی است آداب زیادی هست که حجاج باید به آن توجه کنند که یکی از آنها قربانی کردن و از همه مهمتر فلسفه قربانی کردن است.

وی اضافه کرد: قربانی کردن نفس خود و قطع وابستگی از علائق دنیایی می تواند ما را به آخرت نزدیک کند و باید از مناسک حج رمز دین داری و تقوی را بیاموزیم و در زندگی بکار بندیم.

نماینده ولی فقیه در استان یادآورشد: گره گشایی از امور مسلمین، رسیدگی به نیازمندان، محبت کردن و آشتی دادن مومنان و انجام کار خیر از اموری است که باید به آن اهمیت دهیم و عمل کنیم تا آخرتمان تضمین شود.

وی بیان کرد: همان گونه که کفر و شیطان برای رسیدن به منافع مادی خود در صفی واحد قرار می گیرند تا به منافع مشترک برسند ما هم باید در امور اخروی و دینی صف واحد باشیم و اختلاف و تفرقه را کنار گذاشته و با حفظ وحدت در مسیر حفظ شعائر دینی و آخرت تلاش کنیم.

عابدینی اضافه کرد: مستکبران مردم را قربانی مطامع خود می کنند اما انبیا خود را فدای منافع دین و مردم می کنند لذا باید مراقب باشیم در مسیر منافع استکبار و ستمگران قرار نگیریم.

خطیب خطبه های نماز عید قربان توجه به مشکلات و فریاد ستم خواهی مظلومان جهان بویژه کشورهای مسلمان را از رسالتهای دینی دانست و خواستار حفظ وحدت مسلمین برای حل مشکلات کنونی شد.

نماز جمعه قزوین امروز به مناسب اقامه نماز عید سعید قربان، برگزار نخواهد شد.

کد خبر 4075358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha