۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۴۶

مدیر کل اوقاف لرستان:

۴۰۰ موقوفه منفعتی در لرستان وجود دارد

۴۰۰ موقوفه منفعتی در لرستان وجود دارد

خرم آباد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان از وجود ۴۰۰ موقوفه منفعتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز با اشاره به وجود دو نوع موقوفه انتفاعی و منفعتی اظهار داشت: وجود موقوفات در ارتقای وضعیت جامعه در عرصه های مختلف نقش آفرین است.

وی بیان کرد: در سایه حمایت خیران و واقفان می توان کارهای پسندیده ای در راستای تقویت فرهنگ و اخلاق جامعه و با رفع نیازهای لازم برای انجام فعالیت های فرهنگی کارهای مؤثری انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه فعالیتهای قرآنی، حوزه های علمیه و فعالیتهای فرهنگی نیازمند حمایت واقفان است، عنوان داشت: امید است با کمک مبلغان بتوان مشکلات این عرصه ها را برطرف ساخت.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه در شهر خرم آباد در مجموع ۷۵۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد، ادامه داد: منظور از موقوفه انتفاعی موقوفاتی همچون مساجد و حسینه ها هستند.

وی با تأکید بر ضرورت نیاز به افزایش موقوفات منفعتی و هدایت نیت واقفان به سمت این موقوفه ها اظهار داشت: این موقوفه ها درآمدزا بوده و با استفاده از درآمد موقوفات می توان در راستای برطرف شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی اقدام کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه ۸۰۰ نوع نیت در موقوفات منفعتی با محوریت نیت درمان، کمک به بیماران بی ‌بضاعت، کمک به دانشجوی بی بضاعت و نیت روضه امام حسین(ع) وجود دارد، عنوان کرد: مبلغان به هدایت نیت واقفان به سمت دیگر نیازهای جامعه باید توجه داشته باشند.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه بیان داشت: در استان ۴۰۰ موقوفه منفعتی وجود دارد و درآمد این موقافات در راستای برطرف سازی مشکلات جامعه نقش آفرین است.

وی ترویج فرهنگ وقف، قرآن و اهل بیت را شعار اوقاف و امور خیریه استان لرستان عنوان کرد و اظهار داشت: مبلغان به صورت دائم در امامزادگان مشغول  فعالیت بوده و ترویج فرهنگ وقف در اولویت برنامه های تبلیغی آنان قرار دارد.

 حجت الاسلام خاکباز بیان داشت: در راستای ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف منفعتی در همه امامزادگان یک غرفه با حضور مبلغان اعزامی برپا است.

کد خبر 4078707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha