۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴

امروز برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد مدافعان حرم نظری و علیخانی درکرمانشاه

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد مدافعان حرم نظری و علیخانی درکرمانشاه

کرمانشاه- مراسم بزرگداشت اولین سالگرد حرم شهیدان مدافع حرم حاج اکبر نظری و حاج حسین علیخانی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد مدافعان حرم حاج اکبر نظری و حاج حسین علیخانی امروز سه شنبه ۱۴ شهریور در سالن همایش کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه و به همت اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

رضا کریمی معاون اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و از دوستان شهید علیخانی در این مراسم به بیان خاطراتی از شهید علیخانی پرداخت و گفت: در زمان شهادت، از این شهید بزرگوار با عناوین مختلفی از جمله فیلسوف، عارف گمنام و ... یاد می شد.

معاون اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: این صفات به طور کلی بیان شده که در همه شهدا به طور یکسان به کار گرفته می شود.

وی یادآور شد: کسانی که می خواهند از شهدا حرف بزنند باید از کلی گویی بپرهیزند و جرئیات زندگی آنها را بررسی و بازگو کنیم که بر چه اساسی به این نام ها معروف شدند.

کریمی اظهار داشت: شهید علیخانی بسیار اهل علم و عمل بود و همواره در این خصوص دغدغه داشت و معتقد بود که عالم باید اهل عمل باشد.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار اسلام را با دیدگاه عرفانی نگاه می کرد، گفت: نگاه توحیدی را در زندگی و تربیت فرزندانش سر لوحه کار قرار می داد.

معاون اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: ایشان شعر را یک تفکر می دانست و با اهالی شعر و ادب ارتباط تنگاتنگی داشت.

کریمی خاطر نشان کرد: شهید علیخانی همواره نگران افرادی بود که در کرمانشاه جو سازی می کردند و همواره تابع ولایت بود.

کد خبر 4079189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha