۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱

معاون استاندار بوشهر:

نگاه ویژه‌ای به خارگ داریم/ رفع مشکلات تردد به جزیره

نگاه ویژه‌ای به خارگ داریم/ رفع مشکلات تردد به جزیره

بوشهر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: جزیره خارگ یکی از نقاط مهم و حیاتی کشور است و استانداری بوشهر نگاه ویژه ای به منطقه مهم و حیاتی کشور دارد.

عبدالکریم گرواند در حاشیه دیدار مردمی با اهالی شریف خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ایران اسلامی مقاومت و رشادت‌های اهالی بومی جزیره خارگ را در دفاع مقدس هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: رشادت‌های کارکنان خدوم شرکت نفت، نیروهای نظامی و ... باعث شد حتی یک روز صادرات نفت خام کشور از این جزیره مهم قطع نشود و خارگ مقاوم در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.

رفع مشکل تردد به جزیره

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: بحث ایاب و ذهاب جزیره خارگ یکی از مهمترین دغدغه های اهالی شریف خارگ است که در دولت یازدهم و دوزادهم ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در مسیر گناوه به خارگ ۳ شناور با ظرفیت بیش از ۳۵۰ صندلی همچنین در مسیر خارگ به بوشهر ۳ شناور با ظرفیت ۵۰۰ صندلی در حال تردد است که مجموعه فرمانداری و بخشداری ویژه خارگ ورود خوبی در حوزه ایاب و ذهاب اهالی جزیره داشته است.

بهبود اشتغال بومیان

گراوند تصریح کرد: در حوزه اشتغال بومیان جزیره خارگ در دولت یازدهم و دوازدهم ساماندهی خوبی صورت گرفته است و ۱۴۶ نفر از بومیان جزیره خارگ در طی سال ۹۵ و شش ماهه اول سال ۹۶ در شرکت‌های نفتی و تابعه مستقر در جزیره خارگ مشغول به‌کار شده اند.

وی بیان کرد: مطمئنا برنامه دولت در سال جدید رفع مشکل بیکار بومیان در جزیره خارگ است که وزارت نفت برنامه‌های خوبی در حوزه اشتغال پایدار در جزیره خارگ در حال تدوین دارد.

اختصاص اعتبار به پروژه‌های عمرانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: جزیره خارگ یکی از نقاط مهم و حیاتی کشور است و استانداری بوشهر نگاه ویژه ای به منطقه مهم و حیاتی کشور دارد.

وی گفت: بحث اختصاص اعتبار به پروژه‌های عمرانی برای جزیره خارگ اولین بار در دولت تدبیر امید صورت گرفت و این نشان از نگاه ویژه مجموعه استان به پیشرفت عمرانی، فرهنگی و اجتماعی این جزیره است.

کد خبر 4081663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha