۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷

سفیر ایران در اسلوونی:

نقطه مشترک «اعیاد قربان و غدیر» امر ولایت و امامت است

نقطه مشترک «اعیاد قربان و غدیر» امر ولایت و امامت است

سفیر کشورمان در اسلوونی گفت: نقطه مشترک روز عید قربان و عید غدیر از لحاظ معرفتی و با نگاهی عمیق، امر ولایت و امامت می باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان در اسلوونی، طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد دهه امامت و ولایت، بر توجه ویژه به پیام های اخلاقی این دو واقعه بزرگ اسلام تأکید نمود و پاسداری از آیین‌های جشن و شادمانی در این ایام خجسته بویژه در خارج از کشور را دارای اهمیت فراوان دانست.

مراسم جشن اعیاد دهه امامت و ولایت شامل اعیاد سعید قربان و غدیر خم و همچنین میلاد با سعادت حضرت امام هادی (ع) و حضرت موسی کاظم (ع)، با حضور اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران، دانشجویان و ایرانیان مقیم و خانواده‌های ایشان، شامگاه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار شد.

سفیر کشورمان در این مراسم اظهار داشت: عید قربان در واقع، عید خودسازی و تهذیب نفس است و در این ایام، زمینه های لازم برای ریشه کن کردن صفات رذیله و جایگزین کردن فضایل اخلاقی به جای آن وجود دارد.

وی افزود: پیام اخلاقی عید غدیر نیز این است که پیمودن مسیر تقرّب به سوی خدا و تهذیب نفس و رسیدن به مقام آدمیّت، بدون ولایت امکان پذیر نیست. بنابراین نقطه مشترک روز عید قربان و عید غدیر از لحاظ معرفتی و با نگاهی عمیق، امر ولایت و امامت می باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی بر سه وظیفه عمده در ایام دهه امامت و ولایت شامل: تعظیم شعائر اسلامی، تقویت بنیه اعتقادی و پیروی از اهل بیت (ع) تاکید کرد.

رامندی در ادامه، با اشاره به دومین سالگرد فاجعه جانگداز منا که در اثر بی‌کفایتی و سوء مدیریت حاکمان سعودی موجب شهادت تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام شد، یاد و خاطره مرحوم آقایی پور سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی که همراه با سایر حجاج در منا به شهادت رسید را گرامی داشت.

 در این مراسم همچنین، اشعاری در مدح و ستایش حضرت علی (ع) از سوی دانشجویان ایرانی مقیم اسلوونی خوانده شد و در ادامه، مولودی خوانی نیز توسط یکی از عاشقان خاندان امامت و ولایت قرائت گردید.  

تکریم سادات حاضر در مراسم و اهداء هدایا به آنها، برگزاری مسابقه معارف اسلامی و پخش نماهنگ هایی به مناسبت این اعیاد از دیگر برنامه های جشن اعیاد دهه امامت و ولایت بود.

کد خبر 4082799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha