۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

واقعه مباهله اثبات‌کننده حقانیت اسلام و مقام والای اهل‌بیت(ع) است

واقعه مباهله اثبات‌کننده حقانیت اسلام و مقام والای اهل‌بیت(ع) است

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: واقعه مباهله اثبات‌کننده حقانیت دین مبین اسلام و همچنین مقام والای اصحاب کساء(پنج تن) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر همزمان با فرا رسیدن روز مباهله اظهار داشت: در این روز بزرگ، هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت ایشان در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده مباهله یا نفرین دروغگو شدند، مسیحیان وقتی دیدند حضرت محمد(ص) با اهل بیت خود به مراسم مباهله آمده، از این اقدام کناره گیری کرده و حقانیت پیامبر را پذیرفتند.

وی ضمن بیان اینکه مباهله چند ویژگی شاخص و جایگاه عالی مکتبی و اسلامی برای ما دارد و مستندات آن در آیات قرآن کریم موجود است، افزود: مبانی این واقعه مبانی مکتبی و مبنایی بود یعنی ریشه دینی و وحیانی داشت، پس پیامبر (ص) به مباهله طلبید، مباهله یعنی لعن و نفرین کردن طرف های مقابل به یکدیگر که هر کس باقی ماند بر حق بوده و هر کس از بین رود ناحق است.

قربانپور تصریح کرد: بنابراین مباهله نکته ای قرآنی است که خداوند جل و علی این آیات را از زبان پیامبر گرامی اسلام بیان داشت و همین موضوع موجب جاودانگی اصل دین، قرآن و اهل بیت (ع) شده است.

وی با اشاره به اینکه در روز مباهله پیامبر(ص) اهل بیت خود را نیز به همراه برد، ادامه داد: ویژگی ارزشمند مباهله، اشاره به عظمت وجود اهل البیت (ع) و حقانیت نبی مکرم اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اذعان کرد: در مجموع برجستگی  و عظمت اهل البیت (ع) را از آیه مبارکه مباهله می توان استخراج کرد تا حقانیت این خانواده بر عالمیان نمایان شود.

قربانپور افزود: پیروزی اهل اسلام در مقابل مکتب های دیگر از نکات مهم مباهله است و در روز مباهله در حالی که جمعیت بسیار مباهله کننده جمع شدند، پیامبر اکرم تنها با اهل بیت خود به آن مکان رفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تشریح کرد: اگرچه همه شرایط برای مباهله فراهم بود، مباهله اجرا نشد، زیرا رئیس مکتبی مسیحیان نجران بر این باور بود که چون پیامبر(ص) با چند تن از بستگان و خانواده خود به مباهله آمده اند، این خود اثباتی بر حقانیت ایشان است.

قربانپور اظهار داشت: بنابراین نصرانی ها بدون خونریزی تسلیم شدند و آمادگی تمام معنای خود را برای پذیرش اسلام اعلام کردند، اگرچه همه آنان در همان روز به دین اسلام روی نیاوردند، اما به تدریج به اسلام گرویدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: این افراد به صورت مسالمت آمیز در کنار مسلمانان و در سایه سار حکومت اسلامی زندگی کردند، بنابراین نقطه اوج مباهله پیروزی اهل اسلام بر نصارا است.

وی افزود: اگر امروز دین اسلام به عنوان عالی ترین دین در عالم است به سبب این امر می باشد که شاهد اثبات آن در روز مباهله و همچنین دارا بودن سایر شاخصه های ارزشمند و عالی این دین مبین هستیم.

کد خبر 4086820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha