۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵

امام جمعه موقت بندر دیر:

روح حماسی و فرهنگ عاشورا در برنامه‌های عزاداری تبیین شود

روح حماسی و فرهنگ عاشورا در برنامه‌های عزاداری تبیین شود

بوشهر - امام جمعه موقت بندر دیر گفت: روح حماسی و فرهنگ عاشورا در برنامه‌های عزاداری‌ها تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: آیه مباهله بیان حقانیت پیامبر اسلام و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و در واقع  مقابله جریان کفر با اسلام واقعی بود.

وی با بیان اینکه  امروز ایران اسلامی پرچمدار جهان اسلام و آمریکا سرمدار جهان کفر است، افزود: پیام روز مباهله این است که باید برای دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب در مقابل استکبار جهانی با تمام وجود به میدان بیاییم کما اینکه خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم این مسئله را به خوبی انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت بندر دیر تصریح کرد: تمامی کشورها به‌ویژه جهان اسلام با وحدت و انسجام نسبت به حوادث دلخراش نسل کشی مسلمانان میانمار واکنش عملی در عرصه سیاسی و اقتصادی نشان دهند.

وی گفت: سبک زندگی خانواده اسلامی باید به گونه‌ای باشد که فضای گرم و صمیمی بر خانه حاکم شود.

لزوم رفع مشکلات دانش‌آموزان نیازمند

خطیب جمعه دیر عنوان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس مردم و  خیرین با شرکت در جشن عاطفه‌ها به دانش آموزان بی‌بضاعت در خرید نوشت افزار و وسایل مورد نیاز آنان کمک کنند.

وی اضافه کرد: با وحدت امت اسلامی غده سرطانی رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

امام جمعه دیر یاد آور شد: انقلاب ما نشات گرفته از قیام عاشورا است و باید در ایام محرم و هفته دفاع مقدس باید روح حماسی عاشورا در عزاداری‌ها و مراسم ما تبیین شود.

وی افزود: امثال شهید حججی منشأ همین روحیه حسینی و شهادت‌طلبی هستند.

بحرانی با اشاره به معمم شدن تعدادی از طلاب مدرسه علمیه دیر  اظهار کرد: پوشیدن لباس روحانیت افتخاری است که طلاب جوان قدر آن را بدانند و مردم نیز  مدرسه علمیه شهرستان که سربازخانه امام زمان (عج) است را از نظر مادی و معنوی حمایت کنند.

کد خبر 4087612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha