۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱

بازدید نماینده دفتر یونسکو در ایران از جشنواره «هنر برای صلح»

بازدید نماینده دفتر یونسکو در ایران از جشنواره «هنر برای صلح»

استرکیش لاروش مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ ای یونسکو در ایران به همراه جمعی از سفرای کشورهای مختلف از نمایشگاه تجسمی پنجمین جشنواره بین‌ المللی «هنر برای صلح» دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، استرکیش لاروش مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ ای یونسکو در ایران در بازدید خود از آثار تجسمی این دوره جشنواره «هنر برای صلح»، هنر را ابزار بی‌ مانندی برای رسیدن به صلح دانست و گفت: موسیقی و هنر با شیوه‌ ای قدرتمند و شخصی از مرزها فراتر می‌ روند و انسان‌ ها را در طول نسل‌ ها، فرهنگ‌ ها و جنسیت‌ ها به هم پیوند می‌ دهند.

مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در تهران ادامه داد: یونسکو با هنرمندان بسیاری در سراسر جهان همکاری می‌ کند که از تاثیر، جاذبه و هنر خود بهره برده تا به ارتقای پیام صلح و گفتگوی میان فرهنگی یونسکو کمک کند.

در این دیدار فریدون فربود دبیر جشنواره «هنر برای صلح» نیز توضیحاتی درباره نمایشگاه پنجمین دوره جشنواره ارایه داد و گفت: در دوره‌ های گذشته هنرمندان ایرانی با حمایت خود از این رویداد که بخش خصوصی برگزار می‌ کند، روحیه صلح‌ جویی ما ایرانیان را به دنیا نشان داده‌ اند. بر همین اساس نیز سال گذشته توانستیم بخش از آثار چهار دوره گذشته جشنواره «هنر برای صلح» را در مقرر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو به نمایش بگذاریم و برای سال جاری نیز قصد داریم این نمایشگاه را در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار کنیم.

پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» با آثار هنری ۲۰۰ هنرمند تا ۳۰ شهریور همه روز با برنامه‌ های متنوعی در عرصه هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی و سینما میزبان علاقمندان به هنر و صلح خواهد بود.

کد خبر 4088224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha