۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲

مدیرعامل بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی:

زیارت عاشورا تشریح تقابل اسلام اُموی با اسلام علوی است

زیارت عاشورا تشریح تقابل اسلام اُموی با اسلام علوی است

اصفهان - مدیرعامل بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی گفت: زیارت عاشورا تشریح تقابل اسلام اُموی با اسلام علوی است و این زیارت مفهوم برائت از منافقین را نیز در بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  مهدی نیلی پور ظهر دوشنبه در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم که در موسسه اهل بیت (ع) برگزار شد، با ذکر این مطلب از امام خمینی (ره) که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار داشت: محرم برترین زمان برای مبلغان، در راستای تبلیغات تاثیرگذار در ارتباط با دین است چراکه با یاد امام حسین (ع) دل‌ها آماده پذیرش حقیقت می‌شود.

وی با بیان اینکه نخبه‌روری و تربیت افراد با نخبه و با استعداد در کنار تبلیغات عمومی از مهم‌ترین بخش‌های تبلیغ مبلغان است، افزود: با وجود این افراد نخبه فضای معنوی ایجاد شده در ماه محرم از ماه سوگواری سید و سالار شهیدان نیز امتداد یافته و تقویت می‌شود.

مدیرعامل بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی با بیان اینکه ادعیه‌ای مانند زیارت عاشورا از منابع غنی معرفتی هستند، بیان داشت: مبلغان در طول ماه محرم و صفر، شرح و تفسیر زیارت عاشورا در برنامه خود قرار دهند.

توحید و ولایت در زیارت عاشورا موج می‌زند

وی با بیان اینکه توحید و ولایت در زیارت عاشورا موج می‌زند، ابراز داشت: زیارت عاشورا دعایی بسیار عارفانه است و ارتباط میان پیشرو و پیرو را به تصویر کشیده است.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور با بیان اینکه انسان از هر نقطه‌ای می‌تواند زائر ائمه باشد، تاکید کرد: زیارت عاشورا به تمام مفاهیم مهدویت، غدیر، بعثت، سقیفه، تبری و تولی به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشاره شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با بیان اینکه زیارت عاشورا تشریح تقابل اسلام اُموی با اسلام علوی است، بیان داشت: سند زیارت عاشورا قدسی است و این زیارت به نوعی مفهوم برائت از منافقین را در بردارد.

سبک زندگی اسلامی از مفاهیم قابل استخراج از زیارت عاشوراست  

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از دیگر مفاهیم قابل استخراج از زیارت عاشورا است، این زیارت را باب‌الحسین توصیف کرد.

حجت‌لاسلام نیلی از دیگر مفاهیم زیارت عاشورا را موضوع مهدویت و تبیین فرهنگ جهادی در شیعه دانست و گفت: در این زیارت به مطالبه گری امام زمان (عج) درارتباط با انتقام گرفتن از قاتلان  امام حسین (ع)، سربازی در رکاب امام زمان (عج) و رجعت در زمان ظهور و مفاهیمی مانند شفاعت نیز اشاره شده است.

کد خبر 4090808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha