۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۰۵

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:

مالیات بر ارزش افزوده یکی از بهترین سیستم‌های مالیات گیری است

مالیات بر ارزش افزوده یکی از بهترین سیستم‌های مالیات گیری است

ارومیه - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از بهترین سیستم‌های مالیات گیری است.

به گزارش  خبرنگار مهر، یعقوب مزرعه لی عصر سه شنبه در جلسه هم اندیشی مسئولان و دست اندرکاران مالیات بر ارزش افزوده ادارات مالیاتی سراسر استان با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده یکی از بهترین سیستم‌های اخذ مالیات در همه کشورهاست افزود: این مالیات علاوه بر اینکه آثار خاص اقتصادی از جمله در تصمیم گیری بودجه دارد از نظر درآمدی هم قابل توجه است.

وی با اشاره به راندمان بالای این منبع درآمد مالیاتی افزود: مالیات بر ارزش افزوده با به کار گیری ۱۸ درصد نیروی انسانی سازمان، ۴۰ درصد وصولی سازمان امور مالیاتی را تأمین می‌کند.

مدیرکل دستگاه مالیاتی آذربایجان غربی خود اظهاری مؤدی در نظام مالیات بر ارزش افزوده را از نقاط قوت این شیوه اخذ مالیات عنوان کرد و افزود: ۴۰ درصد وصولی مالیات بر ارزش افزوده دراستان مربوط به چند شرکت دولتی است که بر اساس شیوه خود اظهاری اخذ می شود.

وی با بیان اینکه شیوه خود اظهاری فضای اعتماد بین مؤدیان و سازمان مالیاتی را تقویت می‌کندهدف نهایی وصول مالیات در نظام مالیاتی را آرامش، رفاه و جلب رضایت مردم عنوان کرد.

مزرعه لی با بیان اینکه «برای مردم مالیات می‌گیریم» اظهارداشت: مالیات وصولی پس از طی روند ارسال به خزانه و تخصیص اعتبار، صرف رفاه خود مردم می‌شود.

وی با تاکید بر رفع عوامل ایجاد نارضایتی در بین مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده از جمله سخت گیری در پذیرش اعتبار مؤدیان خواستار انعطاف قانونی در اجرای مقررات و بخش نامه‌های مربوطه شد و افزود: در روند اخذ مالیات باید بر اساس شرایط هر صنف همچنین شرایط حاکم بر اقتصاد کشور با مؤدی رفتار شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بر موضوع سلامت اداری به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول سازمان و اداره کل امور مالیاتی و رعایت اصل پیشگیری در برخورد با تخلفات تاکید کرد و افزود: این رویکرد دقیقاً رویکرد شرع مقدس اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر حفظ آبروی افراد است.

کد خبر 4092044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha