۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳

دبیر علمی همایش بین المللی زکریای رازی خبر داد:

ارسال چکیده ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی زکریای رازی

ارسال چکیده ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی زکریای رازی

کرمانشاه- دبیر علمی همایش بین المللی بزرگداشت محمدبن زکریای رازی، از ارسال چکیده ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله بهرامی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: محمدبن زکریای رازی به جهت شخصیتی منحصربفرد جهانی شده و البته متعلق به جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه هویت و شخصیت مفاخر ما به جهان ایرانی و اسلامی معنا بخشیده، افزود: بزرگترین مورخان تاریخ قرون هشت و نهم را قرون رازی نام نهادند زیرا وی در عرصه های مختلف جهان را متحول کرد.

 بهرامی درباره کمیته های سه گانه همایش بزرگداشت رازی گفت: این کمیته ها شامل کمیته علوم انسانی و فلسفه، کیمیاگری و شیمی و طب، پزشکی و داروسازی است.

دبیر علمی همایش بین المللی زکریای رازی  از ارسال ۱۶۰ چکیده مقالات به دبیرخانه این همایش تاکنون خبر داد.

تمدید مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مهر

 وی با اشاره به اینکه همایش در سه ساختار علمی فعالیت می کند افزود: تاکنون چهار فراخوان در چهار مرحله به سه زبان عربی، فارسی و لاتین منتشر شده است. بهرامی خاطر نشان کرد: در حاشیه همایش نیز سه کمیته دانشجویی تشکیل شده و نمایشگاه ها و کارگاه های علمی و آثار اختصاصی رازی برپا می شود.

بهرامی از همکاری انجمنهای ایرانی تاریخ اسلام، انجمن شیمی، دارو سازی و پزشکی و حکمت و فلسفه خبر داد و افزود: همگی باید در راستای فرهنگ سازی جهت هویت بخشی علمی گام برداریم.

دبیر علمی همایش بین المللی زکریای رازی با تاکید بر اینکه با انجمن ایرانی تاریخ برای احیا هویت خود تلاشی جدی داریم گفت: مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات جهت شرکت در همایش تا سی ام مهرماه تمدید شده است.

کد خبر 4092799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha