۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳

امام جمعه ارومیه:

سخنان ترامپ دنباله روی از خوی وحشی گری است

سخنان ترامپ دنباله روی از خوی وحشی گری است

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: سخنان ترامپ در سازمان ملل بیشتر به دنباله روی از هفت تیرکش های غرب وحشی شباهت داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه سخنان ترامپ یاوه‌سرایی بیش نبود و سخنانش همانند وسترن‌های قدیمی آمریکاست افزود: چراکه ملت ایرام اسلامی را یاغی نامید و در این میام باید به تاریخ و عملکرد کشورمان و دولت آمریکا نظاره کنیم تا دید کدام دولت یاغی است.

وی ادامه داد: نباید به دولت و کشورهای امثال آمریکا اعتماد کرد و اینان افرادی هستند که در کشور خود به سیاه پوستان رحم نمی‌کنند پس جهانیان باید خود تصمیم بگیرند چه کسی می‌تواند یاغی باشد و شعار عوام فریب دهد و چه کسی حق را حمایت می‌کند.

قریشی خاطرنشان کرد: دولت‌های غاصب غربی مدت طولانی را در اختیار ندارند که به کارشکنی‌های خود ادامه دهند و پس از مدتی مردم این دولت‌ها از حضور در حیطه حکومتی آنان شرمگین خواهند شد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید از مسئولان آمریکایی پرسید که فاجعه زندان ابوغریب و نظایر آن توسط چه کشوری ایجاد شد که با توجه به جواب این پرسش، آنها دیگر نباید دم از انسانیت بزنند اضافه کرد: با عنایت خداوند متعال به زودی این افراد مستبد و خودخواه به زباله دان تاریخ ریخته می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از محورهای اصلی انقلاب امام حسین (ع) و از واجبات دین مبین اسلام است، ادامه داد: برای اینکه لطف و رحمت خداوند متعال شامل حال ما بندگان شود، باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم.

وی تاکید کرد: مومنان باید متعصب بوده و نسبت به دین خود عکس العمل مناسبی را در جامعه داشته باشد و کارهای خوب جامعه را تحسین و کارهای بدش را ترد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر از مسائل اساسی دین مبین اسلام و از اهداف قیام عاشوراست و ما نیز باید ادامه دهنده راه آن امام همام باشیم.

حجت الاسلام قریشی گفت: شعارهای ایام محرم باید انقلابی باشد تا حرمت محرم حفظ شود و از اشعار و نوحه های تفرقه افکن پرهیز شود.

وی با اشاره به اهمیت ایام محرم افزود: حرمت محرم باید حفظ و مساله عزا در شهر و چهره آن پدیدار شود.

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد و نمازگزاران به سینه زنی در سوگ حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند.

کد خبر 4094534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha