۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶

فرماندار سرعین خبر داد؛

کشف نشانه‌های تمدن ۳ هزار ساله در سرعین/گردشگری زمستانی رونق یابد

کشف نشانه‌های تمدن ۳ هزار ساله در سرعین/گردشگری زمستانی رونق یابد

سرعین- فرماندار سرعین گفت: نشانه‌های تمدن سه‌ هزار ساله در روستا و منطقه باستانی «کنزق» در این شهرستان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطف ناصری صبح جمعه در حاشیه بررسی برنامه‌های گردشگری زمستانی سرعین به خبرنگار مهر گفت: مطالعات و بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد در روستای باستانی کنزق تمدنی سه‌هزارساله حیات داشته است.

وی افزود: این روستا که مملو از خانه‌های صخره‌ای است امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری سرعین محسوب شده و مطالعه و معرفی هر چه بیشتر آن ضرورت ویژه دارد.

فرماندار سرعین تأکید کرد: این روستای تاریخی و باستانی قابلیت سرمایه‌گذاری داشته و می‌تواند روزی به یکی از جاذبه‌های پربازدید سرعین تبدیل شود.

ناصری با بیان اینکه عموماً شهر سرعین به چشمه‌های آب گرم معدنی خود شناخته می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که سرعین جاذبه‌های تاریخی، باستانی و طبیعت‌گردی متعددی دارد.

وی افزود: بخشی از جاذبه‌های طبیعی سرعین در گردشگری زمستانی آن معرفی می‌شود و امسال برگزاری مسابقات اسکی به این منظور پیش بینی شده است.

فرماندار سرعین با اشاره به اینکه پیست اسکی آلوارس از جاذبه‌های گردشگری زمستانی سرعین است، ادامه داد: شهر سرعین توانمندی ناشناخته‌ای در گردشگری زمستانی دارد که در زمستان امسال معرفی گسترده آن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

کد خبر 4100839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha