۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷

امام جمعه موقت عسلویه:

فعالیت‌های علمی و صنعتی سرعت گیرد/ لزوم عبرت‌گیری از عاشورا

فعالیت‌های علمی و صنعتی سرعت گیرد/ لزوم عبرت‌گیری از عاشورا

بوشهر - امام‌جمعه موقت عسلویه گفت: پیشرفت‌های علمی خوبی داشته‌ایم ولی این وضعیت اندکی کُند شده که باید مسئولان به فعالیت‌های علمی و صنعتی سرعت دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالحسین حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: محرم تابلویی است که تمام صفات پسندیده انسانی واخلاقی در آن نقش بسته است.

امام جمعه موقت عسلویه ادامه داد: کربلا دانشگاهی است که تمام درس‌های انسانیت در آن تدریس می‌شود؛ درس شجاعت، شهامت، تقوا، مردم‌داری و ولایتمداری در آن قرار دارد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین درس عاشورا این است که دنیا را برای آخرت بخواهیم؛ ما عزاداری می‌کنیم اما از عاشورا و محرم درس نمی‌گیریم. باید به عبرت‌های عاشورا بنگریم و پیام‌های آن را دریابیم و به آن عمل کنیم.

حسینی، سالروز شهادت سرداران شهیدان فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا که در سانحه هوایی به شهادت رسیدند را گرامی داشت و به روح مطهر این شهدا ادای احترام کرد.

وی همچنین روز آتش‌نشانی را به آتش‌نشانان تبریک گفت و افزود: آتش‌نشانان انسان‌های ایثارگری هستند که جان خودشان را برای سلامتی دیگران به خطر می‌اندازند.

شهید حججی نشان داد می شود خدایی بود

امام جمعه موقت عسلویه به مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید حججی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند شهید حجحی حجت خدا بود. این شهید دارای معرفت و تقوا بود و به اوج تقوا رسیده بود و به ما فهماند که می‌شود خدایی بود.

حسینی هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و از تلاش این نیرو در تامین امنیت کشور تشکر کرد و خواستار توجه دولت به نیروی انتظامی و نیز حمایت مردم و همکاری آنان به تلاشگران عرصه امنیت شد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: ما در زمانی که از نظر نظامی و اقتصادی ضعیف بودیم حتی سیم خاردار هم نداشتیم جنگ را اداره کردیم و تسلیم نشدیم و با صدام و اربابان آمریکایی مقابله کردیم.

حسینی ادامه داد: الان که بسیار پیشرفت کردیم و از نظر نظامی و اقتصادی قوی هستیم به هیچ وجه تسلیم نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: ما موشک‌های دوربرد و بالستیک چند هزار کیلومتری داریم، موجود زنده به فضا فرستادیم و پیشرفت‌های علمی خوبی کردیم. البته این وضعیت اندکی کند شده است که انشاءالله مسئولان به این فعالیت‌های علمی و صنعتی سرعت دهند.

کد خبر 4101020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha