۳۰ آبان ۱۳۸۵، ۱۵:۴۴

روز ملی دختران در تقویم رسمی کشور ثبت می شود

رئیس فرهنگسرای دختران اعلام کرد: روز ملی دختران از سال آینده در تقویم رسمی کشور ثبت می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما ، نرگس معدنی پور گفت: در جلسه 590 شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح روز ملی دختران تصویب شد و به امضای ریاست جمهوری رسید که از سال آینده اول ذیعقده همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) این روز در تقویم رسمی کشور ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی و فعال به مناسبت این روز در فرهنگسرای دختران تشکیل شده است افزود: این ستاد به سیاست گذاری و هدف گذاری برای روز ملی دختران می پردازد و برنامه های مدونی با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، اداره کل امور بانوان شهرداری ، سازمان ملی جوانان ، شورای فرهنگی اجتماعی زنان ، فراکسیون زنان مجلس ، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت آموزش عالی، وزارت بهداشت و درمان ، وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، واحد بسیج تهران بزرگ، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اداره کل تربیت بدنی، شورای اسلامی شهر تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز استان کلان شهرهای کشور و فرهنگسرای دختران تنظیم خواهد شد.

معدنی پور در ادامه گفت: از آنجا که دختران در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفتند و نیمی از جمعیت جامعه ما را زنان تشکیل می دهند برنامه ریزی متناسب با جنسیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهداف این روز اظهار کرد: تعمیق و گسترش پیام دین خاتم در مورد دختران با محوریت وجود پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، معرفی حضرت معصومه(س) با عنوان الگوی دختر مسلمان پیش رو و تحول آفرین و تاکید بر نقش دختران در فرهنگ ایران اسلامی با تبیین جایگاه دختران در انقلاب و جمهوری اسلامی از جمله اهداف عمده این روز است.

معدنی پور تربیت و پرورش بهینه دختران را از دیگر اهداف این روز دانست و گفت: گسترش فرهنگ خودباوری، حیا و حجاب در میان دختران، اصلاح نگرشهای جامعه، خانواده و رسانه ها نسبت به آنان و همچنین الگودهی بهینه از منش حضرت معصومه(س) و تاکید بر فراگیری برنامه ها و پرهیز از توقف در چارچوبهای تکراری نیز از جمله اهدافی هستند که در این روز دنبال می شوند.

وی با اشاره به ویژه برنامه های روز ملی دختران افزود: با توجه به تقارن هفته بسیج با این روز واحد بسیج تهران گردهمایی با حضور 2000 بسیجی در این روز برگزار می کند که از 27 دختر نخبه بسیجی به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین تجلیل می شود.

معدنی پور در ادامه گفت: آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز در این راستا ویژه برنامه مقایسه سیمای عفاف و نیایش را با عنوان دهه کرامت برگزار می کند .

رئیس فرهنگسرای دختران اظهار امیدواری کرد: که از سالهای آینده این برنامه ها با حضور نمایندگان سازمان های مربوطه به شکل محتوایی و منسجم تر در این روز برنامه ریزی شود تا شاهد برگزاری هر چه بهتر آن در سطح ملی باشیم.

کد خبر 410248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha