۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲

دبیر کنگره تازه های استئوپروز:

رونمایی از ابزارهای جدید برای درمان پوکی استخوان در کنگره امسال

رونمایی از ابزارهای جدید برای درمان پوکی استخوان در کنگره امسال

دبیر کنگره تازه های استئوپروز گفت: فناوری های جدیدی که می توانند در تشخیص و درمان پوکی استخوان به کار گرفته شوند در همایش تازه های استئوپروز بررسی می شوند.

دکتر حمیدرضا آقایی میبدی دبیر کنگره تازه های استئوپروز در نشست خبری این کنگره  گفت: هدف از این سمینار به‌روزرسانی اطلاعات پزشکان در زمینه ی پوکی استخوان است و در آن جنبه های  تشخیصی و درمانی پوکی استخوان بررسی می شود.

وی افزود: ابزار بررسی شکستگی استخوان نیز در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آقایی میبدی تصریح کرد: ما برای بیماری پوکی استخوان راهنمای بالینی در کشور داریم که قرار است در این همایش با راهنمای بالینی بین‌ المللی مقایسه و به‌روزرسانی شود.

دبیر کنگره تازه های استئوپروز اظهار کرد: در این همایش نیز راجع به علوم پزشکی فردی نیز صحبت می شود و در نهایت با کارگاه های درمانی پوکی استخوان این کنگره به پایان می رسد.

همچنین ادامه داد: فناوری های جدیدی که می توانند در تشخیص و درمان پوکی استخوان به کار گرفته شوند نیز در این همایش بررسی می شوند. یکی از این ابزارها نرم افزاری ست که با نصب بر روی دستگاه سنجش تراکم استخوان، می‌تواند کیفیت استخوان را اندازه گیری کند . که با سنجش کیفیت استخوان می توانیم سطوح درمانی را پایین ببریم و درمان پوکی استخوان با این اطلاعات راحت تر می شود.

وی در آخر افزود: ما تاکنون به وسیله ی تراکم استخوان بیمار را درمان می کردیم اما اکنون با سنجش کیفیت استخوان می‌توانیم بیمار را زودتر درمان کرده و از شکستگی جلوگیری کنیم.

همایش «تازه های استئوپروز» در راستای روز جهانی استئوپروز در تاریخ ۹۶/۷/۲۷  برگزار می شود.

کد خبر 4104747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha