۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

بانوان در تیم‌های واکنش سریع حضور می یابند

 بانوان در تیم‌های واکنش سریع حضور می یابند

زنجان- معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از حضور امدادگران زن در فاز دوم اجرای طرح تیم های واکنش سریع استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سلطانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال مهر در خصوص تشکیل تیم های عملیات واکنش سریع بانوان، افزود: سازماندهی در حوزه تیم ها انجام می شود و از ۱۳ رسته عملیاتی تعریف شده رسته های مجزا برای خواهران و برادران باشد چرا که ما تیم های عملیات کوهستانی و روانکاوی خواهران را داریم. 

وی اظهار کرد: در ساماندهی رسته‌های هلال احمر پیش‌بینی شده تا بانوان و آقایان در همه رسته‌ها حضور پیدا کنند و در ۲ حوزه هلال احمر در بحث سیلاب و واکنش سریع بانوان وارد نشده اند. 

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در فاز دوم و در صورت نیاز حضور بانوان در تیم‌های واکنش سریع پیش‌بینی می شود چرا که  بانوان توانمندی های خوبی دارند که می‌توان از ظرفیت بانوان در امدادرسانی استفاده کرد.

سلطانی تاکید کرد: تیم‌های واکنش سریع از سال گذشته کلید خورده و در تلاش هستیم تا تیم‌ها به نحوی مدیریت شوند که بتوانند در حوادث موثر باشند و تیم‌های واکنش سریع به رنجیره های امدادی تبدیل شوند و  این تیم‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان بیشترین کیفیت را کسب کنند.

وی افزود:  در حوادث رخ داده اواسط سال ۹۵ و ابتدای سال ۱۳۹۶تیم‌های واکنش سریع  عملکرد خود را به خوبی نشان دادند و ارزیابی اولیه از عملکرد این تیم ها مثبت بود و تیم‌های واکنش سریع به همه نیازهای امدادی در حوادث جواب می‌دهند و  این افراد آموزش در همه بخش‌های امدادی را دریافت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۰۰ نفر به عنوان تیم واکنش سریع در شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ۵۰ تیم واکنش سریع در شهرستان‌هاتشکیل شده و تا ۶ ماهه نخست سال ۹۷ نیز۴۲۶ شهرستان کشور دارای ۲ تیم واکنش سریع شوند. 

سلطانی ابراز کرد: آموزش نیروها، پیش‌بینی تجهیزات و برنامه عملیاتی سه نکته مورد تاکید در تشکیل تیم‌ها است و باید بتوانیم اقدامات مطلوب‌تری از این تیم داشته باشیم.

وی گفت: تیم‌های واکنش سریع در فاز نخست در مراکز استان‌ها تشکیل شده و در فاز دوم تیم‌های واکنش سریع در شعب شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

کد خبر 4107833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha