۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۹:۱۳

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه مطرح کرد:

کاهش هر یک درصد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه ۶ هزار شغل می‌خواهد

کاهش هر یک درصد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه ۶ هزار شغل می‌خواهد

کرمانشاه- کاهش هر یک درصد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه را مستلزم ایجاد ۶ هزار شغل دانست و گفت: برای کاهش ۵ تا ۷ درصدی تلاش عظیمی باید صورت گیرد و مشوق‌هایی نیز تعریف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز دوشنبه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان کرمانشاه که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمانشاه مشکلات متعددی وجود دارد و آنچه که اعتماد به نفس ما را گرفته نرخ بالای بیکاری در استان است.

وی افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته به وضع اقتصادی منطقه پرداخته نشده است و برای پر کردن خلا های موجود باید تلاش ها را دوچندان کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر مدیریت با یک آهنگ خوب شروع کند و پیش برود بدون شک می توانیم طی ۴ سال آینده ۵ تا ۷ درصد از معضل بیکاری را کاهش دهیم.

وی برای بهبود وضعیت اقتصادی استان خطاب به نمایندگان مجلس بیان داشت: نمایندگان مجلس باید نگاه ویژه ای به بودجه سال آینده داشته باشند.

کاشفی تصریح داشت: متاسفانه برای دریافت یک وام ۴ میلیاردی بایدسند ۱۰ خانه را وثیقه بگذاریم و این امکان دریافت تسهیلات را مشکل می کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیان کرد: طی ۵ سال باید مشوق هایی برای استان ایجاد کنیم تا بتوانیم ۵ تا ۷ درصد کاهش بیکاری محقق شود.

وی اظهار داشت: برای کاهش هر درصد از نرخ بیکاری باید حدود ۶ هزار شغل ایجاد کنیم و کاهش ۵ تا ۷ درصد تلاش بسیار عظیمی می خواهد.

کاشفی افزود: اگر ما بتوانیم طی ۴ سال این نرخ را کاهش دهیم باز نرخ بیکاری استان ما از میانگین کشوری بالاتر خواهد بود.

لازم به ذکر است، در این نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی بیکاری را بزرگترین معضل استان دانستند و پیشنهادات خود را برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه کردند.

کد خبر 4108479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha