۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

تجزیه‌وتحلیل ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه در کنش‌های فرهنگی مؤثر است

تجزیه‌وتحلیل ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه در کنش‌های فرهنگی مؤثر است

بجنورد- دبیرشورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: تجزیه‌وتحلیل ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه در کنش‌های فرهنگی مؤثر است و باید در تعیین خط‌مشی و سیاست‌گذاری ها در حوزه فرهنگ از آن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرخنده پیش ازظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به پیمایش انجام‌شده در خصوص ارزش‌ها و نگرش ایرانیان و مقایسه آن با نتایج به‌دست‌آمده از نمونه آماری مردم خراسان شمالی گفت: تجزیه‌وتحلیل ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه در کنش‌های فرهنگی مؤثر است.

فرخنده افزود: باید از نتایج به‌دست‌آمده از بررسی این ارزش‌ها و نگرش‌ها در سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی در حوزه فرهنگ استفاده کرد.

وی بابیان اینکه شناخت ارزش‌های جامعه و مطالعه بر روی کنش‌های فرهنگی باید در رصد شورای فرهنگ عمومی استان قرار بگیرد، از دستور کار قرار گرفتن این امر در خراسان شمالی خبر داد.

وی پیمایش انجام‌شده را سومین پیمایش ارزش‌ها و نگرش ایرانیان در کشور برشمرد و گفت: به جهت اینکه تجزیه‌وتحلیل این ارزش‌ها در استقرار نظم اجتماعی و فرهنگ عمومی مؤثر است، این پیمایش در خراسان شمالی انجام‌شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در پایان جلسه با اشاره به دستور کار قرار گرفتن دوباره این پیمایش و نتایج آن در کارگروه مشورتی، راه‌اندازی مرکز رصد اجتماعی به‌منظور شناسایی آسیب‌های اجتماعی و متعاقب آن ارائه راهکارها در جهت کاهش این آسیب‌ها را از مصوبات جلسه برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در محل دفتر حجت الاسلام یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

کد خبر 4109071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha