۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۸

نماینده سابق تهران در مجلس مطرح کرد:

ضعف مذاکرات دلیل فشارهای خارجی/ ترامپ با برجام سر دولت را می بُرد

ضعف مذاکرات دلیل فشارهای خارجی/ ترامپ با برجام سر دولت را می بُرد

گرگان- نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دلیل فشارهای خارجی ضعف مذاکرات است، گفت: ترامپ با برجام سر دولت را می بُرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید رسایی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه پس از چند سال نتیجه دو دیدگاه در کشور در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت روحانی و نوع نگاه حاکم بر این دولت، شاهد تفاوت دیدگاه نسبت به دولت‌های گذشته بودیم.

وی افزود: فشار قدرت‌های استکباری به دلیل رفتارهای برخی مسئولان و توانایی نداشتن آنها در مذاکرات بین المللی بوده است.

رسایی تصریح کرد: دولت به جای دفاع از ملت در حال بیانیه خواندن است و ریشه این نگاه تبرئه جریان استکبار بوده که معتقد بودند فشارها به دلیل تندروی است.

وی ادامه داد: در طول این چند سال بارها فریاد زده شد که دشمن با اصل و اساس ما مخالف است و قصد تغییر دارند اما منتقدین همواره با تیغ تیز دولت مواجه بودند و گذر زمان نشان داد مشکل طرف مقابل موضوع هسته ای نبود.

وی اضافه کرد: امیدواریم مردم و مسئولین متوجه شوند که موضوع هسته ای یک بهانه است و شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرده اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است.

توافق هسته ای مبهم بسته شد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات و توافق هسته ای مبهم بسته شده و طرف مقابل در حال سوء استفاده است، خاطرنشان کرد: عده ای در حال بزک کردن چند باره این توافق نامه هستند و با وعده و وعید مردم را منتظر نگه می دارند و ادبیات نامناسب خود را متوجه منتقدین می کنند.

رسایی افزود: در بخش سیاسی و حقوقی برجام‌ هم ‌دچار مشکل هستیم و سرویس های بیرونی در تیم ‌مذاکره کننده دخیل بودند.

وی بیان کرد: ایران هیچ گاه به نقض برجام اعتراض نکرده زیرا نمی توانند برخورد کنند و هر نوع اعتراض به ضرر ایران است و تحریم ها باز خواهد گشت.

رسایی خاطرنشان کرد: اگر آقای دری اصفهانی به دلیل ارائه اطلاعات به سرویس های جاسوسی به پنج سال زندان محکوم شده باید قضاوت کرد افرادی که متن برجام را قبول کرده اند به چند سال حبس محکوم هستند.

وی ادامه داد: افرادی که مکانیزم ماشه را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند مستحق زندان بیشتری هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقایسه دولت احمدی نژاد با دولت روحانی در موضوع هسته ای، گفت: در دولت اسبق مدیریت مذاکرات در اختیار شورای عالی امنیت ملی بود ولی اکنون به وزارت خارجه سپرده شد و در دولت قبل نظارت بیشتری انجام می شد.

رسایی افزود: متاسفانه به دلیل حاکم شدن رویکرد اعتماد به دشمن شاهد رشد و نمو جاسوس های مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: در دولت اسبق اقتصاد کشور با مذاکرات گره نخورده بود و در زمان مذاکره شاخص بورس رو به افزایش بود، اما اکنون مذاکرات با بورس پیوند می خورد و به این دلیل هر بار که تیم مذاکره کننده توافق کرده شاخص بورس سقوط می کند.

مجلس در شخص لاریجانی خلاصه شده است

رسایی به انتقاد از عملکرد فعلی مجلس پرداخت و اظهار کرد: اکنون با مجلس راکد، بدون تحرک و بدون صداهای مختلف مواجه هستیم و به نوعی مجلس در شخص علی لاریجانی خلاصه شده و فقط حرف از تغییر نظام ریاستی به پارلمانی است که مجلس بتواند رئیس جمهور را انتخاب کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تهران نمایندگانی انتخاب شدند که هیچ سابقه شفاف و روشنی از عملکرد سیاسی و فکری آنها وجود نداشت، گفت: بسیاری از آنها نمایندگان تازه وارد مجلس بودند و سنگینی مجلس روی برخی نماینده ها تاثیر می گذارد، در مجلس کسی که حرف بزند نداریم من حتی به اصولگرایان مجلس هم انتقاد دارم که چرا سکوت می کنند.

رسایی تصریح کرد: چرا نمایندگان این فضا را نمی شکنند و دیکتاتوری پارلمانی در مجلس حاکم است و عده ای هر کاری بخواهند انجام می دهند.

وی در خصوص رویکرد رئیس جمهور آمریکا نسبت به برجام، اظهار کرد: بر خلاف فضایی که برخی دولتمردان حاکم می کنند که ترامپ به زودی برجام را نقض خواهد کرد به هیچ وجه این اتفاق نخواهد افتاد.

رسایی بیان کرد: دامنه تحریم های علیه سپاه به دولت هم کشیده خواهد شد و ترامپ به وسیله برجام سر دولت را خواهد برید.

وی یادآور شد: ترامپ با متهم‌ کردن جمهوری اسلامی به عدم پایبندی به برجام ما را در منگنه قرار خواهد داد و تحریم ها را بر می گردانند، وی از برجام خروج نخواهد کرد و به وسیله برجام خواسته های خود را تحمیل می‌کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای خالی بودن خزانه در ابتدای دولت یازدهم، گفت: آقای روحانی این موضوع را در دانشگاه تهران بیان کردند و سپس در فرودگاه نیویورک در جمع رسانه های خارجی هم همین را گفتند.

رسایی افزود: هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که در خانه دشمن بگویید که خزانه ما خالی است تا موجب فشارهای بیشتر دشمن شود.

وی یادآور شد: اواخر دولت یازدهم وزیر وقت اقتصاد اذعان داشتند در زمان تحویل دولت خزانه خالی نبود و به عقیده من مطرح کردن این ادعا توسط رئیس جمهور ایجاد جنگ روانی بود.

به گفته وی، بودجه جاری دولت چند برابر شده و بودجه عمرانی کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 4109311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha